بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ یگ کلمه دو بخشی متشکل از boll و bring و در زبان فارسی به معنی یاتاقان توپی میباشد. این وسیله کاربردی در اطراف ما بسیار دیده میشود. به عنوان مثال در چرخ اتوموبیل و موتورسیکلت، و حتی در هارد دیسک کامپیوتر شما نوعی بلبرینگ وجود دارد.

بلبرینگ به طور کلی متشکل از ۴ قطعه ساده میباشد که در کنار یکدیگر کار کرده و باعث چرخش اجسام میشوند.

این پنج قطعه عبارتند از:

  • ساچمه
  • رینگ داخلی
  • قفسه
  • کاسه نمد داخلی
  • رینگ داخلی

بلبرینگ موتور سیکلت

 

کاربرد بلبرینگ موتور سیکلت

بلبرینگ در موتور سیکلت کاربرد های بسیاری دارد. به عنوان مثال در گردش فرمان و میل لنگ موتور سیکلت، چرخش چرخ موتور سیکلت، کلاچ ، استارت، و همچنین در اجزای کوچک دیگر بلبرینگ نقش عمده و مهمی را ایفا میکند.

بهترین برند های بلبرینگ موتور سیکلت

قطعات بلبرینگ باید به نحوی ساخته شوند که حداقل فشار را در حین چرخش داشته باشند. استاندارد نبودن بلبرینگ موتور سیکلت باعث میشود که پس از مدت کوتاهی دچار مشکل شوند و به موتور سیکلت شما آسیب جدی برساند.

برند لیزر که سالهاست در صنعت لوازم یدکی موتور سیکلت جای خود را باز کرده، اینک با ارائه بلبرینگ لیزر ۶۳۰۱ که یکی از بهترین های بازار ایران میباشد، باز هم مهر تایید بر محصول خود در بازار پر رونق موتور سیکلت ایران زد.

این بلبرینگ ها دارای ساچمه های قوی و نشکن و همچنین کاسه نمد های بسیار مستحکم و آلیاژی قدرتمند ساخته شده اند که سالها برای شما به درستی کار کنند. با خرید این بلبرینگ تا مدت زیادی دیگر نیازی به تعویض آن نخواهید داشت.

 

برای خرید انواع بلبرینگ موتور سیکلت کلیک کنید