باطری موتور سیکلت برقی

نکاتی در مورد باطری موتور سیکلت برقی

اکثر موتور سیکلت های برقی و اسکوترها از ماه مه ۲۰۱۹ توسط باطری های لیتیوم یون قابل شارژ تغذیه می شوند ، اگرچه برخی از مدل های اولیه از باتری های هیبرید نیکل فلز استفاده می کنند.

انواع باطری موتور سیکلت برقی در کارخانه های لوازم یدکی موتور سیکلت دسترس است. Z Electric Vehicle پیشگامانه استفاده از باطری سیلیکات سرب / سدیم (تغییر در باتری اسید سرب کلاسیک اختراع شده در ۱۸۵۹ ، هنوز هم در اتومبیل ها رایج است) است که با باطری های لیتیوم در اندازه ، وزن و ظرفیت انرژی مطلوب و با هزینه قابل توجهی کمتر مقایسه می کند.

بیشتر بخوانید: ۸ نکته کاربردی در مورد باتری موتور سیکلت

 

باطری موتور سیکلت برقی

 

EGen می گوید باطری های لیتیوم آهن فسفات آن تا دو سوم سبک تر از باطری های اسید سرب هستند و بهترین عملکرد باطری را برای خودروهای برقی ارائه می دهند.

در سال ۲۰۱۷ ، اولین وسیله نقلیه در ایالات متحده که از باطری جدید لیتیوم تیتانیوم اکسید (LTO) باطری غیر قابل اشتعال استفاده می کند ، اسکوتر با نام The Expresso است. این فناوری جدید باطری موتور سیکلت برقی را در کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ می کند و در مقابل ۲۵۰۰۰ بار شارژ می شود (معادل ۷۰ سال شارژ روزانه).

این فناوری که توسط Altairnano ایجاد شده است ، در حال حاضر در چین مورد استفاده قرار می گیرد که بیش از ۱۰،۰۰۰ اتوبوس شهری با این باطری های شارژ سریع کار می کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیستم برق موتور سیکلت

نحوه شارژ شدن باطری موتور سیکلت برقی

باطری موتور سیکلت برقی و اسکوتر های برقی شارژ مجدد را با وصل شدن به پریزهای دیواری معمولی انجام می دهند ، که معمولاً حدود هشت ساعت برای شارژ شدن نیاز دارند (یعنی یک شبه). برخی از تولید کنندگان شارژر پرقدرت CHAdeMO سطح ۲ را به عنوان لوازم جانبی طراحی کرده اند ، که می توانند باتری ها را تا ۹۵ درصد در یک ساعت شارژ کنند.

 

باطری موتور سیکلت برقی

 

تولیدکنندگانی مانند Zero Motorcycles و تازه واردین در بازار اسکوتر Gogoro و Unu ماشین هایی را طراحی کرده اند که امکان تعویض سریع باطری را برای ساکنان آپارتمانی که محل گاراژ ندارند و یا برای شارژ سریع آن اقدام می کنند، فراهم می کند.

هوندا یک اسکوتر هیبریدی احتراق داخلی/ الکتریکی را توسعه داده است. یاماها همچنین یک موتور سیکلت هیبریدی با نام Gen-Ryu ساخته است. از یک موتور ۶۰۰ سی سی و یک موتور الکتریکی اضافی استفاده می کند. ۳Piaggio MP Hybrid از یک موتور ۱۲۵ سی سی و یک موتور ۲٫۴ کیلو وات اضافی استفاده می کند.

موتورسیکلت ها و اسکوترهای برقی از نظر مضرات قابل ملاحظه ای هستند ، زیرا باتری ها به اندازه یک مخزن بنزین نمی توانند انرژی لازم را ذخیره کنند. هر چیزی بیش از ۱۳۰ مایل (۲۱۰ کیلومتر) با یک بار هزینه ، یک محدوده فوق العاده طولانی در نظر گرفته شده است.

 

باطری موتورسیکلت برقی

 

در نتیجه ، در حالی که ماشین های الکتریکی به عنوان مسافربر هایی که روزانه یک سفر با مسافت ثابت را تجربه می کنند ، برتری دارند و در جاده های طولانی و عریض ، مانع ایجاد نگرانی در افراد می شوند.

به عنوان مثال ، اسکوتر برقی طولانی ترین دور ، ZEV 10 LRC ، ۲۲۰ کیلومتر (۱۴۰ مایل) با سرعت ۸۹ کیلومتر در ساعت (۵۵ مایل در ساعت) طی می کند ، اما طبق گفته سازنده ، دامنه در حدود ۱۲۹ کیلومتر (۸۰ مایل) در ۱۱۲ کیلومتر (۷۰ مایل در ساعت) سقوط می کند.

یک وبلاگ خبری BBC ، گزارش داد که یک دوچرخه اتریشی ، ۱Johammer J ، قادر است ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) را با یک بار شارژ باطری، طی کند.

اسکوتر های برقی و موتور سیکلت ها نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. همانطور که دیمون لاورینچ ، سردبیر حمل و نقل مجله Wired ، پس از آزمایشی مبنی بر تلاش برای شش ماه استفاده از موتور سیکلت Zero گفت: “فقط باطری موتور سیکلت برقی ، موتور و جعبه سیاه (یعنی کنترلر) برای نگه داشتن شما در حرکت است.”

اسکوترهای برقی و موتور سیکلت های مجهز به ترمز احیا کننده معمولاً عمر طولانی تر ترمز را دارند زیرا بخش قابل توجهی از وظیفه ترمز را می توان به جای ترمز اصطکاک مکانیکی با موتور الکتریکی انجام داد.

جهت خرید انواع باطری موتورسیکلت برقی اینجا کلیک کنید