فروش موتور سیکلت|فروش لوازم یدکی موتور سیکلت|فروش دوچرخه|فروش لوازم دوچرخه

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

10 نکته مهم در مورد لاستیک موتور سیکلت که نمیدانستید!

10 نکته مهم در مورد لاستیک موتور سیکلت که نمیدانستید!

لاستیک ویگو

 

لاستیک موتور سیکلت یا طایر موتور سیکلت قطعه ای پلاستیکی میباشد که وظیفه دارد وزن موتور سیکلت را تحمل نموده و با اصطحکاک با سطح زمین موتور سیکلت را به حرکت در آورد. در این مقال قصد داریم چند نکته جالب را در مورد تایر موتور سیکلت برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

لاستیک های تیوبلس

در گذشته لاستیک ها به صورت تیوبی بودند. بدین صورت که یک تیوب در محفظه درون لاستیک موتور سیکلت قرار میگرفت و با استفاده از والف باد میشد و باعث باد شدن لاستیک میشد.

اکنون کارخانه های عظیم لاستیک سازی با حذف تیوب یا به اصطلاح تیوبلس کردن لاستیک موتور سیکلت باعث شده اند که موتور سواران از دردسر های مختص تیوب خلاص شوند. ایده لاستیک های تیوبلس در ابتدا شاید برای خیلی ها خنده دار به نظر میرسید. چگونه ممکن است لاستیک بدون تیوب باد شود؟!

اما متخصصان لاستیک سازی دنیا با تغییر در طراحی لاستیک موتور سیکلت، محصولات خود  را به گونه ای طراحی کردند که بدون نیاز به تیوب قابل استفاده باشد.

این تحولی گسترده در صنعت لاستیک سازی بود. اما این تکنولوژی جالب به زودی به موتور سیکلت هم رسید و لاستیک هایی مانند لاستیک ویگو (لاستیک موتور سیکلت وگو) نیز از این تکنولوژی بهره مند شدند.

لاستیک وگو نیز همانند سایر لاستیک موتور سیکلت ها از ترکیبات لاستیکی مقاوم ساخته شده بود که در ابتدا تیوبی و در نهایت به صورت تیوبلس پیاده سازی شدند.

لاستیک های ضد پنچری

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لاستیک موتور سیکلتتان پنچر شده باشد. بخصوص اینکه موتور سیکلتتان ویگو باشد. تایر ویگو تحمل وزن بالایی را دارد.

این موتور سیکلت بر خلاف ظاهر کوچک و جمع و جورش دارای وزن بالاییست و طایر ویگو به راحتی قابل تعویض نیست. اینجا بود که طراحان لاستیک موتور سیکلت به فکر افتادند که لاستیک های ضد پنچری را بسازند.

ایده لاستیک های ضد پنچری با افزایش ضخامت لاستیک موتور سیکلت ایده ای هزینه بر و همچنین غیر استاندارد تلقی میشد.

طراحان تایر موتور سیکلت این ایده به ذهنشان خطور کرد که مجددا تیوب را به لاستیک موتور سیکلت اضافه کنند اما این بار تیوب از لایه های جدا از هم که با استفاده از یک والف به یک دیگر متصل شده بودند تشکیل میشد.

بدین صورت اگر قسمتی از لاستیک موتور سیکلت سوراخ و حتی پاره هم میشد، باد درون لایه های دیگر خالی نمیشود و همچنان موتور سیکلتتان سر پا خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لاستیک موتور سیکلت و نکاتی که در مورد آن نمیدانستید را مطالعه کنید.

لاستیک ویگو

لاستیک وگو یک محصول بینظیر از شرکت ایران یاسا میباشد که قابلیت استفاده در هر دو محور عقب و جلو را در مصرف خیابانی دارد. تایر وگو ویژه موتور سیکلت های اسکوتری و موتور سیکلت های برقی میباشد.

ایمنی طایر وگو در زمین های مرطوب و خشک بسیار بالا میباشد و همچنین در ناحیه آج سایش یکنواختی خواهد داشت.

طایر وگو فرمان پذیری بسیار دقیقی در سرعت بالا دارد و همچنین لاستیک ویگو از نوع تیوبلس میباشد. لاستیک وگو را میتوانید با قیمت بسیار مناسب و بی رقیب از فروشگاه بایکر شاپ خریداری نمائید.

برای خرید لاستیک ویگو کلیک کنید

 

 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

۴ نکته برای جلوگیری از روغن ریزی موتور سیکلت

روغن ریزی موتور سیکلت

 

روغن ریزی موتور سیکلت از آن دسته مشکلاتیست که کمتر کسی پیدا میشود که در صورت مواجهه با آن اعصابش خورد نشود!

نشت روغن از قسمت های مختلف موتور سیکلت میتواند بسیار آزار دهنده باشد. کما اینکه این نشتی از قسمت انجین موتور سیکلت خارج شود که این یک مشکل جدی و بسیار آزار دهنده میباشد. نشتی روغن موتور از انجین موتور سیکلت در صورتی که به موقع رفع نشود و برطرف نگردد، موجب خرابی سایر قطعات و همچنین به بار آوردن هزینه های سرسام آوریست که در ادامه ذکر میکنیم.

تعویض به موقع روغن موتور سیکلت

به جرات میتوان گفت روغن موتور سیکلت مهم ترین  مایعیست که در موتور استفاده میشود. روغن باعث میشود که قطعات انجین به راحتی کنار هم کار کنند و مشکلی برایشان بوجود نیاید. اینکه شما روغن موتور سیکلتتان را به موقع تعویض کنید بسیار موضوع حائر اهمیتیست زیرا در صورتی که روغن موتور سیکلت به موقع تعویض نشود عواقب خطرناک و هزینه زایی را بدنبال خواهد داشت.

روغن تازه و سالم از داغ شدن بیش از اندازه انجین موتور سیکلت جلوگیری کرده و از آسیب رسیدن به قطعات جلوگیری میکند. در صورتیکه روغن موتور سیکلت خود را به موقع تعویض نکنید، به قسمت های زیادی از جمله کاسه نمد ها و واشر ها آسیب میرسد و خود این باعث روغن ریزی موتور سیکلت شما میگردد. برای توضیحات بیشتر زمان و نحوه تعویض روغن موتور سیکلت را مطالعه کنید

آب بندی موتور سیکلت

خیلی ها با تعجب میپرسند: موتور سیکلت من نو است ولی مدتی بعد از خرید دچار روغن ریزی شد؛ خب در پاسخ به این دوستان باید عرض کنیم که شما به احتمال بسیار زیاد موتور سیکلتتان را آب بندی نکرده اید. همانطور که در مقاله  نحوه آب بندی موتور سیکلت قبلا اشاره شد، آب بندی موتور سیکلت یک امر کاملا ضروریست، و در صورتی که بدرستی انجام نشود به زودی باعث روغن ریزی موتور سیکلت میگررد؛ زیرا در اولین کارکرد انجین موتور سیکلت براده و تراشه های اضافی بسیار ریزی از قطعات درون انجین جدا میشود و در صورتیکه این براده فلز ها از انجین خارج نشوند به راحتی باعث خوردگی واشر ها و کاسه نمد ها شد و آن ها را از بین میبرند. عمل آب بندی موتور سیکلت یک امر ضروری میباشد که شما برای جلوگیری از نشتی روغن و روغن ریزی موتور سیکلت باید انجام دهید.

روغن ریزی موتور سیکلت

جلوگیری از حرارت بالا

موتور سیکلت همانند سایر وسایل نقلیه نیاز دارد که در مسافت های طولانی استراحت کرده و قطعات خود را خنک کند. طی کردن مسافت های طولانی و یا موتور سواری چند ساعته باعث داغ شدن بیش از حد انجین و آسیب رسیدن به واشر ها و کاسه نمد ها میشود و همین باعث میشود که شما شاهد لحظه غم انگیز نشت روغن از انجین موتور سیکلت دلبندتان باشید.

حتما سعی کنید در مسافت ها و یا زمان های طولانی موتور سواری، بعضی وقتها به موتور سیکلتتان، چند دقیقه ای استراحت دهید. برای اطلاعات بیشتر مقاله چه موقع نباید موتور سواری کرد را مطالعه کنید.

کار های غیر معقول!

یک اتفاق اعصاب خرد کن دیگر که برای هر موتور سواری ممکن است پیش بیاید، هرز شدن دسته دنده و یا هزار خاری آن است!

فرض کنید در اتوبان با موتور سیکلت خود با سرعت در حال حرکت هستید و پایتان را روی دنده بعدی فشار میدهید، اما در کمال ناباوری میبینید که دسته دنده شما یک دور قمری دور محیط خود میزند و دنده جا نمیرود!

اینجاست که تصمیم میگیرید که به تعمیرگاه بروید و دسته دنده هرز شده خود را تعویض کنید؛ تعمیرکار با نگاهی به قسمت خراب شده، یک حرف غیر منتظره میزند: هزار خاری شما هرز شده نه دسته دنده و باید تعویض شود!

حال مشکل اینجاست که تعویض هزار خاری هزینه بسیار سنگین تری نسبت به تعویض دسته دنده دارد! ناگهان فکری به سرتان میزند، (یه فکر عجیب و غریب که به سر خودمم زد!). حالا که انقدر هزینش بالاست خب چه کاریست؛ میروم در جوشکاری و با ۵ هزار تومن دسته دنده را به هزار خاری جوش میدهم!

همینجاست که شما به سمت جوشکاری حرکت کرده و دسته دنده مادر مرده را با جوش های محکم سر جایش مستقر میکنید و با ضربات محکم پا به آن پی میبرید که حالا حالا ها این دسته دنده دیگر مرا اذیت نمیکند.

و اما اتفاقی که در پشت صحنه می افتد: با برخورد الکترود به قسمتی که قرار است جوش بخورد، حرارت بالایی تولید خواهد شد و این حرارت بالا از طریق هزار خاری به کاسه نمد دنده منتقل میشود و کاسه نمد پلاستیکی ذوب شده و در عرض چند دقیقه بعد باز هم شاهد لحظه غمناک روغن ریزی موتور سیکلتتان خواهید بود!! به همین راحتی باید هزینه های وحشتناکی را بپردازید تا موتور سیکلتتان را به حالت اولیه بازگردانید! پس هیچگاه از این فکر های حاصل از نبوغ مغز به سرتان نزند!

در کل دلایل بسیار دیگری وجود دارد که باعث میشود شما شاهد روغن ریزی موتور سیکلت خود باشید از جمله پوسیدگی واشر ها و کاسه نمد که باید تعویض کنید اما با رعایت موارد فوق نشت روغن موتور سیکلتتان را میتوانید به حداقل خود برسانید.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

نصب گارد موتور سیکلت چه فوایدی دارد؟

گارد موتور سیکلت

 

موتور سیکلت وسیله نقلیه ای سبک، کم خرج و تقریبا با دردسر های کمتر از خودرو میباشد که در مسافت های درون شهری استفاده های بسیار گسترده ای دارد. استفاده از موتور سیکلت باعث میشود که شما به راحتی و بدون گیر افتادن در ترافیک های سنگین و اتلاف وقت کمتر به مقصد خود برسید.

اما استفاده از این وسیله مقرون به صرفه و ایده آل، یک سری مضرات هم دارد که نمیتوان از آن ها چشم پوشی نمود. از جمله امنیت جانیراکب موتور سیکلت که بسیار پایینتر از رانندگان سایر وسایل نقلیه است. روزانه شاهد تصادفات موتور سیکلت در سطح شهر هستیم که منجر به آسیب های جدی به بدن موتور سوار و در حالت فجیعتر باعث مرگ وی میشود.

اینکه شما بتوانید تا حد ضرورت، امنیت موتور سیکلت خود را بالا ببرید از کار های پایه و اساسی در امر موتور سواری است. شما باید سعی کنید با استفاده از ترفند هایی ضریب امنیت موتور سیکلت خود را حتی الامکان بالا ببرید تا در حین وقوع تصادفات کمترین میزان خسارت به شما و موتور سیکلتتان وارد شود.

یکی از این کارهایی که میتوانید انجام دهید و بواسطه آن امنیت خود و موتور سیکتتان را بال ببرید، بستن گارد موتور سیکلت میباشد.

گارد موتور سیکلت وسیله ایست فلزی و سنگین که برای دو قسمت جلو و عقب موتور سیکلت تعبیه شده است و وظیفه دارد که از وارد شدن ضربه به بدن و بخصوص پاهای موتور سوار و همچنین قسمت های مختلف موتور سیکلت جلوگیری نماید.

گارد ها در طرح  و شکل های مختلف ارائه میشوند و بخصوص برای موتور سیکلت های نسل جدید ایران طرح های آن متنوع میباشد.

گارد موتور سیکلت

 

مهمترین وظیفه گارد موتور سیکلت

یکی از اعضای مهم بدن که نقش اساسی در کار های روزمره شما دارد پاهای شماست. در صورتی که پاهای شما ضربه ببیند و مصدوم شود، به سختی میتوانید کار های روز مره خود را انجام دهید.

در تصادفات موتور سیکلت، بیشتر جراحت پا مد نظر میباشد زیرا معمولا پاها در قسمت پایینتر قرار دارند و ضربه بیشتری میبینند. گارد موتور سیکلت به راحتی با پوشش اطراف پا، از وارد شدن ضربات به پا تا حد امکان جلوگیری میکند و نمیگذارد که در حین تصادف و یا زمین خوردن، پاهای شما به سطح زمین برخورد کرده و یا اینکه زیر موتور سیکلت خود گیر بیفتید.

نقش گارد موتور سیکلت در محافظت از قطعات

اگر موتور سوار باشید و سری به لوازم یدکی فروشی ها بزنید میبینید که چند سالیست قیمت لوازم یدکی موتور سیکلت به مرتب بیشتر شده و علت آن تحریم های کشور مان است. اگر موتور سیکلتتان ضربه ببیند مجبور خواهی شد برای تعمیر و جایگزینی قطعات هزینه های بسیار زیادی را بپردازید. به عنوان مثال در تاریخ نگارش این نوشته قیمت باک موتور سیکلت هوندا 125 حدود 100 هزار تومان است که شما در صورتی که بخواهید این قطعه را تعویض کنید باید این هزینه را بپردازید. استفاده از گارد موتور سیکلت در وارد شدن ضربه به قطعات بدنه موتور سیکلت، نقش اساسی دارد.

گارد موتور سیکلت وسیله ای کاربردی و بسیار حائز اهمیت است که باید سعی کنید حتما موتور سیکلت خودتان را به آن مجهز کنید. گارد موتور خود را با قیمت پایین و با کیفیت بالا برای انواع موتور سیکلت میتوانید از بایکرشاپ تهیه نمایید.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک