فروش موتور سیکلت|فروش لوازم یدکی موتور سیکلت|فروش دوچرخه|فروش لوازم دوچرخه

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

نقش زنجیر موتور سیکلت

وظیفه زنجیر موتور سیکلت

زنجیر موتور سیکلت قطعه ای ست فولادی از دانه های به هم متصل شده .

مهمترین نقش زنجیر موتور سیکلت انتقال نیرو از دنده زنجیر جلو به دنده زنجیر عقب میباشد . که نهایتا منجر به حرکت موتور سیکلت خواهد شد.

زنجیر موتور سیکلت

 

انواع مختلف محصول

زنجیر موتور سیکلت بسته به نوع موتورسیکلت انواع و اندازه های متفاوتی دارند . از لحاظ سایز شامل 520 برای موتور های سنگین 428 که متداول ترین و مصرفی ترین در صنعت موتور سیکلت

بوده و 420 که به یک سری از موتور های ضعیفتری مثل موتور های طرح ویو مربوط میباشد .

همچنین زنجیر موتور سیکلت از لحاظ تعداد دانه های آن باز هم بسته به نوع موتور سیکلت تنوع زیادی دارند .

زنجیر موتور سیکلت

قفل زنجیر قطعه ایست برای اتصال دو سر زنجیر که در بسته بندی زنجیر در هنگام خرید جهت استفاده تعبیه شده است . و در غیر این صورت از فروشنده این قطعه را طلب نمایید .

از دیگر انواع دسته بندی ضخامت آن بوده که به دو دسته ضخیم ( H ) و معمولی تقسیم میشود . که جهت طول عمر و عملکرد بهتر نوع ضخیم ( H ) جهت خریداری توصیه می گردد .

برای مشاهده محصولات دیگر و خرید  آنلاین لطفا اینجا کلیک کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

لاستیک عقب و جلو ویگو

لاستیک عقب و جلو ویگو

شرکت ایران یاسا بزرگترین تولید کننده لاستیک موتورسیکلت در ایران با تولید طایر های تیوبلس موتورسیکلت تمامی محصولات خود را به مدت
36 ماه گارانتی مینماید .

 

لطفا برای سفارش این محصول اینجا کلیک کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

بنلی ۲۵۰ را بیشتر بشناسید

 

بنلی 250

موتور سیکلت بنلی ۲۵۰ (معروف به بنلی TNT 250) محصولی دیگر از بنلی میباشد که تازگی ها وارد بازار ایران شده است. بنلی ۲۵۰ قیمت نسبتا خوبی دارد و انتخاب خوبیست برای آنانکه قصد خرید موتور سیکلت با کیفیت و قیمت مناسب دارند. بنلی ۲۵۰ بدلیل قیمت مناسب و کیفیت ایده عالش استقبال خوبی در بازار ایران داشته است.

بنلی توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد در دو مدل دو سیلندر tnt250 و تک سیلندر tnt25 عرضه شد. (البته مدل tnt15 نیز با حجم ۱۵۰ سی‌سی عرضه شده است

حال با هم مشخصات و مسائل پیرامون این موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی نورسیده را به‌صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

بنلی 250

 

برند ایتالیایی (حیله تبلیغاتی)

در نگاه اول باید گفت نام بنلی (BENELY) برای این محصول بسیار فریبنده است!
شما با شنیدن نام برند بنلی ناخودآگاه به یاد کمپانی معروف ایتالیایی و موتورسیکلت‌های خاصش می‌افتید و احساس می‌کنید با یک ایتالیایی اصیل مواجه هستید ولی قصه چیز دیگری است و باید ذهنتان را از غرب اروپا به شرق آسیا هدایت کنید!
متأسفانه این رسم که کمپانی‌های خودروسازی و موتورسیکلت‌سازی سطح پایین سعی می‌کنند هویت محصولات خود را پشت برندها و پرچم کشورهای دیگر پنهان و تحت لوای آنها معرفی کنند در کشور ما رایج شده.
واقع‌بینانه عرض می‌کنم که چنین رفتاری یک حیله آشکار در عرصه تبلیغاتی و فریب مصرف‌کنندگان است.
همان‌طور که در میان اتومبیل‌ها شاهد هستیم محصولات چینی نظیر ام‌جی که تنها امتیاز برند آن خریداری شده را تحت لوای پرچم و عنوان محصول انگلیسی به مصرف‌کنندگان ناآگاه غالب می‌کنند، در دنیای موتورسیکلت‌ها نیز رویه‌ای نسبتاً مشابه وجود دارد.
در گذشته موتورسیکلت مگلی ۲۵۰ ((MEGELLY به بازار کشور عرضه شده بود و در کمال تعجب آن را محصول انگلستان و یک موتور انگلیسی معرفی می‌کردند درحالی‌که این محصول اساساً از صفر تا صد ساخت کشور چین بود و تنها طراحی ظاهری و استایل آن توسط یک پیمانکار انگلیسی طراحی شده بود!
حالا بنلی تی‌ان‌تی نیز قصه‌ای مشابه مگلی چینی دارد.
بنلی تی‌ان‌تی در واقع محصولی از برند KEEWAY چین است که در صنایع QIANJIANG چین تولید می‌شود.

 

بنلی 250

 

در حقیقت اصل ماجرا به آن‌ها بازمی‌گردد که بنلی ایتالیا با هدف توسعه سبد محصولات و جذب نیاز بازارهای ارزان قیمت، به دنبال ارائه محصولی ارزان قیمت بود تا آن را به کشورهای در حال توسعه و به ویژه هندوستان عرضه کند.
در همین راستا BENELY ایتالیا با KEEWAY چین برای ارائه یک محصول ارزان قیمت تحت برندش به توافق رسید.
در حقیقت بنلی TNT فقط یک طراحی ایتالیایی دارد و تولید آن به صورت کامل توسط KEEWAY چین انجام می‌شود.
صرفاً در ازای استفاده از برند بنلی توسط کی وی چین، درصدی از سود حاصل از فروش و صادرات این موتورسیکلت نسبتاً ارزان قیمت به شرکت بنلی می‌رسد.

به هر حال باید بدانید که با یک محصول چینی اما با طراحی ایتالیایی مواجه هستید! بگذریم…

 

 

نمای ظاهری

موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی بنلی تی‌ان‌تی در کلاس نیکد قرار می‌گیرند و دارای استایل استریت هستند.
نمای ظاهری تی‌ان‌تی ۲۵۰ (که تیپ دو سیلندر بنلی است) آئرودینامیک مناسب و زیبایی درخوری دارد.
کمک‌های جلو آن به صورت تلسکوپی وارونه طراحی شده‌اند که جذب فشار بیشتر و در نتیجه نرمی و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

شاسی آرماتوربندی شده در فضای میانه موتورسیکلت، استحکام دوچندانی برای آن ایجاد کرده.
صفحه کیلومتر و دماغه موتورسیکلت به صورت متصل به فرمان ارائه شده و زاویه گردش بیشتری را برای فرمان ایجاد می‌کند.
فلاپ ها نیز به صورت چند تکه مجزا ارائه شده‌اند که البته در کلاس نیکد مرسوم است.
طراحی اگزوز آن ظاهر زیبایی داشته و به صورت کوتاه و با فاصله کمی نسبت به قسمت زیرین موتور جاسازی شده. (صدای اگزوز نیز جالب توجه است)
کمک‌فنر عقب به صورت تک کمک Swing Arms طراحی شده است که استحکام مناسبی دارد.
چراغ عقب آن نیز از نوع ال ای دی عمودی است.

کلیات نمای ظاهری تی‌ان‌تی ۲۵ تک سیلندر را نیز می‌توان مشابه برادر بزرگترش ۲۵۰ دانست با این تفاوت که مدل تک سیلندر اگزوز کشیده‌ای دارد و کمک‌فنر عقب آن نیز متفاوت است. (البته طراحی فلاپ ها نیز تفاوت دارد.)
در مجموع با توجه به طراحی ایتالیایی هر دو تیپ این موتورسیکلت، می‌توان طراحی آنها را قابل قبول دانست.

 

 

هندلینگ و کیفیت سواری

به لطف طراحی مناسب بنلی تی‌ان‌تی، هر دو تیپ این موتورسیکلت فرمان‌پذیری و هندلینگ خوب و راضی‌کننده‌ای دارند و در جاده‌ها و شرایط مختلف پایداری و هدایت‌پذیری قابل‌توجهی از خود بروز می‌دهند.
کیفیت سواری نیز نرم بوده و به لطف کمک‌فنر تلسکوپی وارونه سواری راحت و لذت بخشی را برای راکب خود به ارمغان می‌آورند.

مشخصات فنی و قوای محرکه

موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی بنلی از سیستم تزریق سوخت انژکتوری EFI بهره می‌برند. (ظرفیت باک ۱۷ لیتر)
در مدل TNT250 انجین دو سیلندر از نوع چهار زمانه هشت سوپاپ بوده و بنا بر اعلام شرکت واردکننده دارای قدرت ۳۱ اسب بخار ۲۳.۵ کیلو وات در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۲ نیوتن بر متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.
مدل TNT25 انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ است و بنا بر اظهار شرکت واردکننده با قدرت ۲۵ اسب بخار ۱۸.۵ کیلو در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۵ نیوتن بر متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه شده.
در مجموع قوای محرکه هر دو تیپ بنلی قدرت و شتاب معمولی و نسبتاً خوبی دارند و حداکثر سرعت اسمی آنها نیز در نوع دو سیلندر ۱۵۸ و در تک سیلندر ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده.
اما قطعات قوای محرکه (انجین) آن‌ها که توسط صنایع چین تولید می‌شود، عمدتاً کیفیت آلیاژ بسیار بدی دارد.
در حال کلی استهلاک موتورهای بنلی تی‌ان‌تی بالاست و عمر آنها کوتاه است!
وضعیت آن گاهی توسط برخی افراد با استهلاک بالای مگلی مقایسه می‌شود.
سیستم خنک‌کننده موتور آن نیز از نوع رادیات مایع خنک بوده ولی کیفیت عملکرد آن راضی‌کننده نیست.
عمده مالکان بنلی اظهار کرده‌اند آمپر نشانگر دمای رادیات بنلی حتی در شرایط روزهای سرد زمستان بیش از حد معمول بالا می‌رود و حتی ممکن است در شرایط رانندگی طولانی به نقطه جوش برسد!
با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمی‌توان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد.

 

 

ایمنی

موتورسیکلت‌های بنلی در هر دو تیپ TNT250 و TNT25 دارای سیستم ترمز دیسکی قابل اطمینانی هستند.
TNT250 دارای ترمز جلو از نوع دو دیسک ۲۶۰ میلی‌متر چهار پیستون بوده که قدرت ترمزگیری بسیار سریع، قوی و خوبی را در اختیار می‌گذارد. ترمز عقب هم تک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر است.
TNT25 نیز دارای ترمز جلوی تک دیسک ۲۸۰ میلی‌متر دو پیستونی بوده و ترمز عقب نیز تک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر می‌باشد.

 

 

نتیجه‌گیری کلی
در مجموع بنلی ۲۵۰ مانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است.

طراحی زیبا، کیفیت سواری خوب، هندلینگ مناسب، قیمت نسبتاً ارزان و شتاب قابل قبول ازجمله ویژگی‌های مثبت این موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی می‌باشد.
از کیفیت ساخت بد، ضریب استهلاک بالا، عمر کوتاه و سیستم خنک‌کننده ضعیف نیز می‌توان به‌عنوان برخی از معایب آن نام برد.
در حالت کلی بنلی را نمی‌توان به‌عنوان رقیبی برای سایر موتورسیکلت‌های ژاپنی و کره‌ای ۲۵۰ سی‌سی بازار (نظیر محصولات کلاس نیکد هیوسانگ) برشمرد بلکه صرفاً می‌توان آن را به‌عنوان آلترناتیوی در کنار موتورسیکلت‌های هندی تلقی کرد.
البته یک پله بالاتر از موتورهای هندی جای می‌گیرد.
بنلی از حجم و قدرت موتور بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های هندی (نظیر باجاج پولسار و آپاچی) برخوردار است و طراحی زیبا و مدرنی نیز دارد.

اگر توان نگهداری منظم و با دقت آن را دارید و اهل رد لاین نیستید، می‌توانید به‌عنوان یک ۲۵۰ سی‌سی استریت با قیمت مناسب روی انتخاب آن فکر کنید.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

کیلومتر موتور سیکلت و نکاتی در مورد آن

 

کیلومتر موتور سیکلت

کیلومتر موتور سیکلت چیست؟

مدتی پس از اینکه عبور و مرور با استفاده از وسایل نقلیه در خیابان ها صورت گرفت، قوانینی تحت عنوان قوانین راهنمایی و رانندگی وضع گردید که در آن، مقرراتی بمنظور جلوگیری از حوادث ناشی از رانندگی آورده شده بود. یکی از قوانینی که وضع شد، محدودیت سرعت در مکانهای مختلف بود.

اما ابتدا باید امکانی روی وسایل نقلیه پیاده میشد که نشانگر سرعت وسیله می بود تا راننده بتواند بفهمد سرعتش چقدر است. سرعت با واحد کیلومتر بر ساعت (km/h) سنجیده میشود. به عنوان مثال وقتی میگویند سرعت شما ۷۰ تاست یعنی اینکه شما در هر ساعت، ۷۰ کیلومتر را با این سرعت خواهید پیمود.

و اما چگونه میتوان سرعت موتور سیکلت را محاسبه کرد؟ با یک ابزار ساده! کافیست میزان چرخش چرخ موتور سیکلت را اندازه گیری کنید. بدین منظور یک چرخ دنده در توپی چرخ جلوی موتور سیکلت به نام دنده کیلومتر موتور سیکلت نصب میشود و این چرخ دنده نیز از طریق سیم کیلومتر موتور سیکلت به خود کیلومتر موتور سیکلت متصل میگردد و کیلومتر نیز بر حسب میزان چرخش چرخ دنده، سرعت را نشان میدهد.

 

کیلومتر موتور سیکلت

امکانات کیلومتر موتور سیکلت

کیلومتر موتور سیکلت علاوه بر اینکه سرعت موتور سیکلت را نشان میدهد یک سری امکانات دیگر را هم ارائه میدهد:

  • نمایش سرعت موتور سیکلت
  • نمایش میزان مسافت پیموده شده از ابتدا
  • نمایش دور موتور
  • نمایش میزان سوخت
  • نمایش دنده کنونی
  • نمایش خلاص یا در دنده بودن موتور سیکلت
  • نمایش وضعیت چراغ های موتور سیکلت (چراغ جلو، چراخ خطر موتور سیکلت ، راهنما ها)
  • نمایش میزان شارژ باطری
  • نمایش زمان
  • نمایش دمای محیط
  • و…

که البته در موتور سیکلت های مختلف، کیلومتر موتور سیکلت امکانات مختلفی را خواهد داشت.

 

اجزای کیلومتر موتور سیکلت

۱- پوسته کیلومتر

پوسته کیلومتر موتور سیکلت بمنظور محافظت از کیلومتر بکار میرود.

۲- سیم کیلومتر و سیم دور موتور

وظیفه انتقال داده به کیلومتر موتور سیکلت را بر عهده دارند.

۳- صفحه کیلومتر

وظیفه نمایش امکانات کیلومتر موتور سیکلت را بر عهده دارد که میتواند دیجیتال یا آنالوگ باشد.

۴- موتور کیلومتر

وظیفه محاسبه و نمایش وضعیت های مختلف مثل میزان سرعت و … را بر عهده دارد.

برای خرید انواع اجزای کیلومتر موتور سیکلت اینجا کلیک کنید

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک