فروش موتور سیکلت|فروش لوازم یدکی موتور سیکلت|فروش دوچرخه|فروش لوازم دوچرخه

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

نکات کاربردی در مورد روغن موتور سیکلت

روغن موتور

پیرو مطلب قبلی(عیب یابی موتور سیکلت)، می خواهیم درباره ویژگی ها،کیفیت و زمان تعویض روغن موتور و روغن ترمز مطالبی گرچه مختصر ولی مفید را اختیارتان قرار دهیم.
یک روغن موتور خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زمان تعویض روغن موتور چه زمانی است؟

آیا می توان از روی رنگ آن به کیفیت آن پی برد؟

اگر بعد از 150 کیلومتر راندن با موتور سیکلتتان مشاهده کردین که رنگ روغن موتور همانند روز اول آن است و رنگ آن عوض نشده است به معنی بی کیفیتی و نداشتن کارکرد مناسب در انجین ( موتور ) شماست.
حال اگر بعد از طی همین مسافت رنگ روغنتان خیلی عوض شد و بیشتر از حد معمول بود به معنی روغن دوباره استفاده شده و تقلبی بودن آن است.
همه ما می دانیم که روغن موتور بعد از مدتی استفاده به حالتی چسبنده با غلضت بالا تبدیل می شود؛ اگر این اتفاق در زمان داغ بودن انجین روی ندهد نشان از بی کیفیتی و تقلبی بودن آن است.

رقیق بودن زیاد هم در زمان گرم بودن انجین خود نشان از عدم کیفیت روغن است.
به طور کلی روغن موتور نباید به سرعت تغییر ظاهر و غلظت دهد و خیلی غلیظ یا رقیق بودن آن نشان از نداشتن کیفیت مناسب است.

حال می خواهیم به بررسی روغن ترمز بپردازیم.
روغن ترمز باعث جا به جایی فشار هیدرولیکی از پمپ ترمز به سیلندر ها را بر عهده دارد که در آخر باعث اصابت لنت بر دیسک می شود و باعث کاهش سرعت می شود.
حال اگر رنگ آن از شفاف بودن خارج شد نشان از ورود هوا و رطوبت به داخل آن است و دیگر آن روغن کارایی ندارد و باید تعویض شود.
خیلی ها به این تصور هستند که این روغن نیازی به تعویض ندارد چون تبخیر آن خیلی کم بوده و همچین به علت محفظه ای که در آن نگه داری می شود احتمالا تماس آن با هوای مرطوب کم است….!!!!!!

این تصور کاملا غلط بوده و در صورت مشاهده ی نبود نیرو و قدرت کافی در هنگام ترمز کردن به علت نفوذ هوا در پیستون ترمزباید روغن تعویض شود.
همچین تغییر در غلضت روغن از نشانه های زمان تعویض روغن ترمز است.

فراموش نکنین که ترمز سالم می تواند حافظ جان شما و عزیزانتان باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

عیب یابی موتور سیکلت


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام راندن موتور سیکلت خود به طور ناگهانی یکی از اجزای آن خراب شده و ناچار به توقف وسیله نقلیه خود شده اید.

معمولا در این مواقع شما برای رسیدن به مقصد هم بسیار عجله دارید. در این مواقع بهترین عکس العمل عیب یابی و برطرف کردن حدودی مشکل 

تا رسیدن به مکانی با امکانات مکانیکی برای برطرف نمودن کامل مشکل است.


 برخی از افراد سعی میکنند تا جایی که می توانند خودشان معایب و مشکلات وسیله نقلیه خود را حل کنند ، شاید در نگاه اول کار سختی باشد 

اما با دانستن نکاتی می توان تا حدودی این کار را انجام داد. در همین راستا می خواهیم با آموزش نکاتی کلیدی ، این مهارت را در شما ایجاد کنیم.


(عیب یابی موتور سیکلت)


  عیب یابی موتور سیکلت  

همانطور که می دانیم وسیله نقیله شما از اجزا و قسمت های مختلفی تشکیل شده است که لامپ یکی از مهمترین قسمت های آن از نظر جلوگیری از تصادفات و حفظ سلامتی می باشد. 

 

حال اگر لامپ های شما به طور متوالی سوخت نشان از خراب بودن و درست کار نکردن شارژر موتور سیکلت شماست که به دلیل بالا بودن جریان عبوری یا کیفیت پایین لامپ هاست.


 اگر آب به داخل شارژر نفوظ کند و یا مانند بسیاری از شارژر ها سیم خروجی سوئیچ به داخل شارژر قطع شود لامپ می سوزد. در نتیجه داشتن کالایی که نفوظ آب داخل آن غیر ممکن باشد یا به اصطلاحی دیگر ضد آب باشد می تواند باعث جلوگیری از سوختن لامپ ها شود. 


عیب یابی موتور سیکلت امروزه در حیطه ی قطعات برقی موتور سیکلت طیف های گوناگونی از شارژر های ضد آب و با کیفیت را می توان در کارنامه برند میهن یدک مشاهده کرد. 


 از دیگر مشکلاتی که موتور سواران با لامپ وسیله نقلیه خود دارند، سیاه شده حباب لامپ هاست. علت این پدیده نبود جریان و گردش هوای کافی در کاسه چراغ به دلیل بالا رفتن دما در اثر حرارت تولیدی توسط خود لامپ است.


  عیب یابی موتور سیکلت 

عیب یابی موتور سیکلت به همین منظور با تهویه ی درست می توان از سیاه شدن کاسه چراغ جلوگیری کرد. 


 خیلی از تعمیر کاران و یا افرادی که ادعایی در تعمیر وسیله نقلیه خود دارند به نبود نوسان در نور چراغ ها بی توجه بوده در صورتی که این امر نشان از خراب بودن شارژر مصرفی شما دارد. 



 در مطالب بعدی به بررسی کیفیت و زمان درست تعویض روغن موتور از روی ظاهر روغن می پردازیم. با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

شش موتور سیکلت تمام الکترونیکی جهان

موتور سیکلت الکترونیکی

در عصر امروزی تنوع موتور سیکلت ها حتی از دیگر وسایل نقلیه عمومی هم بیشتر شده است. این وسایل نقلیه به علت جثه کوچک خود طرفداران منحصر به فردی دارد. همچنین به همین علت میتواند از نظر ظاهری انواع گوناگونی را داشته باشد.

در حال حاضر موتور سیکلت هایی با ویژگی الکتریکی بودن و قابلیت شارژ شدن چشم همگان را به سمت خود می کشاند. شرکت های سازنده در تلاش اند که هر کدام ویژگی منحصر به فردی را برای محصولات خود به ثبت برسانند.
ویژگی های بیان شده ممکن است در ظاهر یا در مشخصات فنی موتور سیکلتمان باشد.

شرکت BMW موتوری تولید کرده که ظاهرا شبیه موتور سیکلت بتمن است. در همین حال برخی شرکت های سازنده در تلاش اند که موتور هایی تولید کنند که تکنولوژی به روز تری داشته باشند.

شش موتورسیکلت تمام الکتریکی شگفت‌انگیز!(موتور سیکلت های الکترونیکی)

BMW Motorrad VISION NEXT 100

موتور سیکلت الکترونیکی

همانطور که پیشتر گفته شد شرکت BMW موتوری تماما شارژی و الکترونیکی تولید کرده که دارای سرعت و شتاب بالاتری نسبت به دیگر موتور ها دارد.
این موتور ها زمانی که راننده در جای خو قرار میگرد با توجه به بدنش تنظیم میشود.این موتور ها دقیقا شبیه موتور پر خاطره و نوستالژیک بتمن بوده. ظاهر و رنگ مات این موتور تاییدیه است برای به یاد آوردن موتور بتمن.
روی بدن موتور لوگوی پرطرفدار همیشگی BMW به چشم می خورد. این موتور همانند دیگر موتور های این شرکت پرطرفدار مثلثی است و پوششی کربنی همراه با آلومینیوم دارد.

این موتور به افرادی پیشنهاد میشود که از گذاشتن کلاه ایمنی فراری اند؛ چون این شرکت تضمین سلامت راننده را تا پایان سفر می دهد.این شرکت عینک های مخصوصی را جایگزین کلاه ایمنی کرده است که علاوه بر دادن ظاهری جذاب برای راننده اطلاعات مسیر را آنالیز و بررسی میکند و به راننده هشدار می دهد.

APWorks Light Rider

موتور سیکلت الکترونیکی
(موتور سیکلت های الکترونیکی)
شاید برایتان عجیب باشد که این موتور اولین موتوری است که قطعات آن توسط چاپگر ها طراحی و تولید شده اند.(مراجعه شود به این مقاله) میانگین سرعت آن 48 کیلومتر بر ساعت است که تا 80 کیلومتر هم خواهد رسید. ظاهری شبیه به موجودات ناشناخته فضایی دارد و وزن آن نسبت به سایر موتور سیکلت ها کم است.
تمامی قسمت های این موتور در جعبه ای تعبیه شده که این امر باعث شده ظاهری متفاوت و خارق العاده ای را این محصول به خود اختصاص دهد.
شرکت سازنده این موتور سیکلت تعداد محدودی از این موتور را تولید کرده که بسیار هم گران قیمت بوده و صرفه اقتصادی ندارد.

Honda Chopper
موتور سیکلت الکترونیکی

این محصول هنوز در حد یک ایده بوده و ممکن است شرکت هوندا آن را با نام چاپر وارد خط تولید خود کند.

تمامی قطعات موتور به چرخ ها تکیه می دهند در نتیجه موتور دارای شتاب و سرعت تعادل بالا تری نسبت به سایر موتور ها خواهد بود.
طراح این موتور تخیلی و مهیج شخصی به اسم Peter Norris بوده که در گذشته در زمینه بازی های ویدیویی فعالیت داشته.

Johammer J1

(موتور سیکلت های الکترونیکی)

یکی از گران قیمت ترین و در عین حال نایاب ترین موتور سیکلت های دنیاست که در کشور اتریش تولید شده است.
ویژگی شاخص این موتور نسبت به دیگر موتور ها داشتن باتری قوی تر و با دوام تر نسبت به سایرین است که با یک بار شارژتا 200 کیلومتر با خیال راحت و بدون استفاده از سوخت دیگری میتوان سفر کرد.

Voxan Wattman

موتور سیکلت الکترونیکی
(موتور سیکلت های الکترونیکی)

این موتور با تمام ویژگی های عام پسندی که دارد ولی به علت مشکلات فنی کنار گذاشته شد.
این موتور 6 سال پیش معرفی شد که باتری قوی و سریع الشارژ داشت و در 30 دقیقه شارژ میشد و تا 178 کیلومتر با خیال راحت می توان با آن سفر کرد.
همچنین این موتور شتاب فوق العاده ای دارد که 0 تا 100 آن زیر 4 ثانیه پر میشود.

Tron Lightcycle

موتور سیکلت الکترونیکی
(موتور سیکلت های الکترونیکی)

اگر فیلم ترون را دیده باشید بی شک این موتور را به یاد می آورید که از ویژگی های منحصر به فرد آن شکل بدنه و LED هایی است که روی آن قرار دارد.
این موتور بیشتر از نظر ظاهری خود را متمایز کرده و در شب به علت درار بودن نور LED توجه همه را به سمت خود جلب می کند.
با 35 دقیقه شارژ این موتور میتوان 160 کیلو متر با آن سفر کرد.


منبع teraffic.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

امنیت در موتور سواری

در ادامه مقاله مفید و کاربردی "ایمنی موتور سیکلت" ( امنیت در موتور سواری) در نظر داریم ادامه نکاتی را که باعث افزایش امنیت موتور سواران خواهد شد را برای شما بیان کنیم.


امنیت در موتور سواری 13- فقط یک نفر! (نکات امنیت در موتور سواری) بارها پیش می آید که در خیابانهای پر تردد شهر، موتور سوارانی را میبینیم که بیش از ظرفیت خود سرنشین دارند! به صورت استاندارد موتور سیکلت های ایران فقط برای یک نفر طراحی شده اند. همانطور که میدانید، سوار شدن بیش از یک نفر روی موتور سیکلت علاوه بر اینکه باعث کاهش عمر قطعاتی مانند انجین و سیستم تعلیق میشود، کنترل موتور سیکلت را هم سخت تر میکند. همچنین در صورتی که از لاستیک های خوبی برخوردار نباشید، خطر ترکیدن لاستیک و برهم خوردن تعادل بسیار زیاد خواهد بود. امنیت در موتور سواری 14- عبور از بین دو خودرو ممنوع!(نکات امنیت در موتور سواری) خودروها اکثرا هنگام سبقت و یا گردش، فقط در آینه به مدت کمر از یک ثانیه نگاه میکنند و در این کسر از زمان ممکن است موتور سیکلت هایی را که در طرفین خود هستند را نبینند. لذا سعی کنید کتی الامکان از بین دو خودرو که با سرعت یکسان در حال حرکتند ، عبور نکنید. زیرا ممکن است با کوچکترین حرکت فرمان خودرو به موتور سیکلت شما برخورد کند و اتفاقات ناگواری برایتان پیش آید امنیت در موتور سواری 15- چهار راه های مرگ! (نکات امنیت در موتور سواری) چهار راه ها یکی از قتلگاه های خطرناک موتور سیکلت سواران هستند. بارها شما کلیپ هایی را میبینید که در آنها موتور سواران هنگام عبور از چهار راه ها، با خودرو و یا موتور سیکلتی که در طرف مخالف او در حرکت هست، برخورد کرده اند و حوادث ناگواری برای آنها پیش آمده است. هنگام عبور از چهار راه ها حتی اگر چراغ راهنما هم سبز بود، سعی کنید که ابتدا طرفین خود را به خوبی بررسی کرده و هنگامی که اطمینان حاصل کردید که چهار راه خالی از هرگونه وسیله نقلیه ای است به راه خود ادامه دهید امنیت در موتور سواری 16- صبور باشید!(نکات امنیت در موتور سواری) صبر همواره در زندگی آدمی، مشکلات بسیاری را حل کرده است. انسان صبور همیشه در امان خواهد بود. عجله، دلیل بسیاری از حوادث ناگوار است. این را بدانید که عجله کردن شما به ریسک بزرگی همچون تصادف و از دست رفتن سلامتی تان اصلا نمی ارزد. هنگامی که در ترافیک گیر افتاده اید یا پشت چراغ قرمز منتظر سبز شدن چراغ و باز شدن راه هستید، به هیچ عنوان سعی نکنید که از مسیر هایی عبور کنید که برای رفت و آمد ماشین آلات مخصوص مانند خطوط BRT طراحی شده اند عبور نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک