فروش موتور سیکلت|فروش لوازم یدکی موتور سیکلت|فروش دوچرخه|فروش لوازم دوچرخه

۲۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

6 نکته مهم هنگام موتور سواری در شب

موتور سواری در شب

6 نکته مهم هنگام موتور سواری در شب

 

موتور سیکلت وسیله ای جمع و جور و کم خرجه که برای خیلی ها مخصوصا توی شهر های کوچیک کاربرد خیلی زیادی داره. حالا اگه از اون دسته افرادی هم باشید که شب و روزشون رو با موتورشون سر میکنن و یا بقولی عشق موتورشونن، باید بدونید که موتور سواری در شب یه سری نکات و مسائل داره که باید حتما بدونید وگرنه ممکنه خیلی خطرناک باشه براتون.

خیلی وقتا تصادفاتی که توی شب اتفاق میفته واقعا تلخ و ناگواره. بدلیل اینکه راننده های وسایل نقلیه توی شب دید کافی رو ندارن و ممکنه تصادفات با شدت خیلی بیشتری اتفاق بیفته. بعلاوه خواب آلودگی راننده ها توی شب به شدت روی تلفات بیشتر تاثیر میذاره.

اگه شما هم از اون دسته موتور سوارای دوست داشتنی هستید که تو هر شرایطی از عشقتون جدا نمیشید، پیشنهاد میکنم حتما این متن رو بخونید.

 

موتور سواری در شب

 

1- چراغ خاموش نباشید!

بی احتیاطی توی این مورد ممکنه وحشتناک ترین مسئله باشه براتون. مطمئن باشید سیستم برقی موتور شما برا قشنگی پیاده نشده. اگه سیستم برقی موتور شما مشکل داشته باشه شما موقع موتور سواری در شب اصلا دید کافی رو ندارید و جلوتونو نمیبینید. حتما سعی کنید سیستم برقی موتورتون از همه لحاظ درست باشه. از سالم بودن راهنمای موتور سیکلت، چراغ خطر، چراغ جلو و استپ ترمز موتورتون اطمینان حاصل کنید و بعد بشینید پشت موتور. متاسفانه با تجربه چند ساله ای که تو زمینه موتور داشتم خیلی کم موتور هایی رو دیدم که سیستم برقیشون کاملا سالم باشن. حالا یا راهنماشون کار نمیکنه یا چراغ هاشون و در بهترین حالت ممکن اصلا نمیدونن استپ ترمز چیه. یا طرف مثلا باطری موتورشو دزدیدن و دیگه نرفته بخره. این دوست عزیز باید بدونه که اگه باطری نداشته باشه راهنماهاش کار نمیکنه و موقع موتور سواری در شب ممکنه ماشینای عقبی متوجه گردش به چپ و راستش نشن و تو یه چشم به هم زدن نقش بر زمینش کنن. پس حتما باطری موتورتون رو فراموش نکنید حتی اگه احتمال میدید باطریتون رو میدزدن بازم باطری تهیه کنید و با یه محفظه محکم متصلش کنید به موتورتون.

2- سرعت ممنوع

موقع موتور سواری در شی شما قطعا دید کمتری نسبت به روز دارید. شب شما اطرافتون رو نمیبینید و خیلی وقتا متوجه نمیشید که یه جسم رو یه جاده است و یا یه چاله بزرگ وسط خیابون کنده شده. اگه سرعتتون بالا باشه قطعا اون جسم و یا چاله رو نمیبینید و ممکنه براتون خطر ساز باشه. پس سعی کنید حتما سرعتتون خیلی کمتر از روز باشه.

3- اتوبان و بزرگراه ممنوع

کلا با موتور سیکلت نباید تو اتوبان و بزرگراه ها برید چون واقعا  خطرناکه. خود من هیچ وقت وارد بزرگراه هایی مثل بزرگراه آزادگان نمیشم. ورود به بزرگراه ها و اتوبان های پرسرعت توی شب واقعا خطرناکه. با توجه به اینکه بزرگراه ها توشب پاتوق ماشین سنگین هاست، اکیدا توصیه میکنم وارد حوزه استحفاظی ماشین سنگین ها نشید چون به راحتی نمیتونید ازش عبور کنید.

موتور سواری در شب

4- سوخت چقدر دارید؟

روز موقع کار و شلوغیه و افراد زیادی اون بیرون دارن فعالیت میکنن اما شب اینطور نیست. تو روز اگه بنزین تموم کنید فوق فوقش بایه چار لیتری سر جاده وایسید و بعد چند دیقه یه بنده خدایی پیدا میشه که کمکتون کنه و بهتون بنزین بده. اما شب کمتر کسی اعتماد میکنه و میزنه بغل و به شما بنزین میده. یعنی به احتمال 80 در صد شبا شما نمیتونید بنزین پیدا کنید. مخصوصا اگه توی یه اتوبان پرت بدون بنزین بمونید و هوا هم سرد باشه و حیوونای وحشی هم اطراف پرسه بزنن که فاتحتون خودنس. حتما حتما با باک پر توی شب موتور سواری کنید. اگه مصرف سوخت موتورتون بالاست میتونید مقاله نحوه کاهش مصرف سوخت موتور سیکلتما رو بخونید.

5- شاید سخت باشه ولی لباس روشن بپوشید!

پوشیدن لباس روشن موقع موتور سواری در شب باعث میشه که بقیه راننده ها بهتر بتونن شما رو ببینن. اگه لباس تیره بپوشید احتمال تصادف هم بالا میره. سعی کنید اگه قصد دارید شب برید بیرون با موتورتون حتما یه لباس با رنگ روشن تنتون کنید که راننده های پشتی بتونن شما رو راحت تر ببینن.

6- استفاده از زنون استاندارد

خیلی ها تاکید میکنن از زنون استفاده نکنید. اما من میگم حتما استفاده کنید اما نورش رو طوری تنظیم کنید که ماشینای جلویی را اذیت نکنه. به قولی نور بالا و نور پایینش رو حتما تنظیم کنید و موقع رانندگی در شب حتما قوانین نور بالا و نور پایین رو رعایت کنید. استفاده از زنون باعث میشه محدوده دید بیشتری داشته باشید و احتمال تصادف هم کمتر بشه.

امیدوارم این مطلب تونسته باشه به دردتون بخوره. در کل همیشه توصیه میکنیم حتی المقدور شبا موتور سواری نکنید ولی اگر مجبور به موتور سواری در شب شدید حتما نکات گفته شده رو رعایت کنید که مشکلی براتون پیش نیاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

چگونه روغن موتور سیکلت و فیلتر روغن موتور سیکلت را تعویض کنیم؟

تعویض روغن موتور سیکلت

 

چگونه روغن موتور سیکلت و فیلتر روغن موتور سیکلت را تعویض کنیم؟

روغن موتور سیکلت همواره یکی از مایعاتیست که در فواصل زمانی کم و منظم بایستی تعویض گردد. بعضی از تعمیرکاران پیشنهاد می کنند ماهی یک بار و بعضی دیگر میگویند ماهی دوبار باید روغن موتور سیکلت خود را تعویض کنید. اما این مورد بستگی به میزان استفاده شما از موتور سیکلت و همچنین میزان کیفیت روغن خریداری شده برای موتور سیکلت شما دارد.

علاوه بر تعویض روغن موتور سیکلت شما می بایست فیلتر روغن موتور سیکلت خود را هم به طور منظم تعویض نمایید. معمولا با هر سه بار تعویض روغن موتور سیکلت شما بایستی فیلتر کاغذی روغن را هم تعویض نمایید. در زیر نحوه تعویض روغن موتور سیکلت و فیلتر روغن موتور سیکلت به شما آموزش داده شده است؛

وسایل مورد نیاز:

  • آچار مناسب برای باز کردن پیچ تخلیه روغن
  • قیف برای ریختن روغن درون انجین
  • دستمال برای پاک کردن روغن های روی بدنه
  • ظرف بزرگ با گنجایش 2 لیتر برای تخلیه روغن قبلی

نکته: هیچ گاه زمانی که موتور سیکلتتان سرد است اقدام به تعویض روغن نکنید. سعی کنید 10 کیلومتری که حرکت کردید، نیم ساعت موتور سیکلت را خاموش نگهدارید و سپس روغن را تعویض کنید.

نحوه تعویض روغن موتور سیکلت

ابتدا باید پیچ پلاستیکی دارای معیار ورودی روغن را باز کنید.

سپس ظرف تخلیه را زیر پیچ کارتر یا خروجی روغن قرار دهید.

توجه نمایید شما میتوانید روغن موتور سیکلت خود را از 2 قسمت خارج کنید. پیچ جانبی که دارای فیلتر روغن میباشد و پیچ کارتر یا زیرین. معمولا هر 3 باری که روغن موتور سیکلت خود را از پیچ جانبی تعویض کردید، یک بار هم روغن را از طریق پیچ کارتر تعویض کنید و سعی نمایید در همان مرحله فیلتر روغن را هم عوض کنید که یک سیکل منظم برای تعویض روغن خود داشته باشید.

در این مرحله پیچ مربوطه را باز کنید و احتیاط کنید که پیچ را خلاف جهت نچرخانید (بعدا میگوییم چرا) و همچنین توجه کنید که پیچ پس از باز شدن درون ظرف نیفتد چون روغن روی آن می ریزد و خارج کردن آن مشکل می شود.

ده دقیقه صبر کنید تا روغن تا قطره آخر خارج شود. پس از ده دقیقه سه تا هندل آرام با دست در حالت خاموش بزنید و پنج دقیقه بعد دوباره سه تا هندل بزنید. این کار را سه بار تکرار کنید. پس جمعا 9 هندل بزنید و بین هر سه هندل پنج دقیقه صبر کنید. دلیل این کار تخلیه کامل روغن درون اجزا و همچنین ذرات معلق در روغن میباشد.

پیچ روغن را ببندید و به آرامی سفت کنید. نکته بسیار مهم این است که پیچ را بیش از حد باز نکنید چون حتی یک رزوه بیشتر سفت کردن پیچ کارتر مساوی است با هرز شدن یا خورده شدن مهره کارتر و تعویض کامل پوسته انجین که هزینه بسیار سرسام آوری برایتان دارد و یا در بهترین حالت چسب هل زدن و مسدود کردن همیشگی پیچ کارتر (که این بلا یک بار هم سر خودم اومد و مجبور شدم پیچ کارتر رو کاملا با چسب هل مسدود کنم!!)

قیف را تمیز کرده (با بنزین) و درون قسمت ورودی روغن قرار دهید و روغن را به آرامی بریزید. توجه کنید بسته به ظرفیت انجین خود روغن را بریزید. معمولا 960 سی سی تا 1000 سی سی ظرفیت روغن انجین موتور سیکلت میباشد.

پس از ریختن روغن، پیچ ورودی را ببندید. احتیاط کنید که پیچ ورودی پلاستیکی را بدرستی و بدون رزوه به رزوه شدن ببندید تا از هرز شدن آن جلوگیری نمایید.

چندین هندل در حالت خاموش بزنید تا روغن جدید و تمیز بین قطعات جریان پیدا کند و سپس میتوانید از موتور سیکلت خود استفاده نمایید.

تعویض روغن موتور سیکلت

نحوه تعویض فیلتر کاغذی روغن موتور سیکلت

شما برای کارکرد بهتر انجین بایستی فیلتر روغن را پس از هر 4 بار تعویض روغن، عوض کنید. بعضی تعمیرکار ها هم پیشنهاد میکنند هر 10 هزار کیلومتر یکبار باید فیلتر کاغذی را عوض کنید. بدین منظور درب قسمت فیلتر کاغذی معمولا 2 یا 3 تا پیچ دارد که شما باید آن ها را با آچار 8 باز کنید.

سپس فیلتر روغن را با دست یا با پیچ گوشتی بیرون بکشید و درون محفظه را با دستمال تمیز کنید.

سپس فیلتر جدید و مرغوب را جا بندازید و درب قسمت را ببندید و پیچ ها را سفت کنید. در این مرحله هم باید توجه نمایید که پیچ ها را به  طور معقول و بدون زور زدن سفت کنید تا از هرز شدن پیچ ها و مهره ثابت جلوگیری کنید.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انواع جاپایی موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انوع صفحه کلاچ موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انواع سیم گاز موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انواع توپی موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انواع آینه موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انواع بلوری موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انواع راهنما موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

انواع لامپ خطر موتور سیکلت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک