باطری موتور سیکلت CGB

 

باطری موتور سیکلت CGB

از قطعاتی که کاربرد فراوانی در موتور سیکلت دارد، باطری آن است. باطری موتور سیکلت cgb یکی از برند های مهم در زمینه فروش باطری موتور می باشد.

قیمت باطری موتور سیکلت cgb برای موتور سیکلت های مختلف متفاوت است و همچنین آمپر باطری نیز در قیمت باطری تاثیرگذار است. برای مثال قیمت باطری با آمپر ۷ با آمپر ۱۲ متفاوت است.

 

ویژگی های باطری موتور سیکلت cgb

مزیت این باطری نسبت به سایر باطری ها این است که طبق سفارش مشتری تولید شده و در صورت نگهداری مناسب ۶ تا ۸ سال قابل استفاده است. قیمت باطری بسیار مناسب بوده و شرایط نگهداری آن باید طوری باشد که به دور از رطوبت بوده و دارای تهویه مناسب باشد.

پلاستیک مورد استفاده برای باطری به رنگ سبز است و جنس پلاستیک ان درجه یک بوده و در مقابل حرارت و آتش بسیار مقاوم و ایمن است.

کشور سازنده باطری موتور سیکلت cgb چین است، اما از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب بوده و با باتری های کره ای و اروپایی توان رقابت را دارد.

این باطری از نوع خشک و قابل شارژ است، باطری های خشک یا اتمی کاربردهای مختلفی دارد. در آن ها از اسید سولفوریک به عنوان الکترولیت و اکسید سرب برای جمع کردن الکترون استفاده می شود.

 

 

این نوع باطری به صورت پلمپ شده و دارای یک درپوش یکپارچه است و نیاز به اضافه کردن اسید و آب مقطر به آن نیست و به این دلیل یکی از ویژگی های ظاهری باطری موتور سیکلت cgb این است که، روی صفحه آن پیچ نداشته و به دلیل جنس پلاستیک آن، کاملا پلمب است. بنابراین باطری نشتی و یا دریچه ای ندارد و فقط یک سوپاپ دارد که در شرایطی که فشار گاز هیدروژن زیاد شد، آن را تخلیه کند.

 

برای استفاده از باطری موتور سیکلت cgb باید به نکات مختلفی توجه کرد؛ برای این که به باطری موقع شارژ آسیبی وارد نشود از شارژرهای اتوماتیک استفاده شود زیرا بعد شارژ کامل، به صورت خودکار قطع می شود. باطری ها را نباید با هم موازی کرد، زیرا جریان داخلی به وجود می آید و به باطری آسیب می رساند. باطری را نباید در محفظه دربسته و در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داد. باطری را نباید درون آتش انداخت و اگر دچار شکستگی شد آن را تعویض کرد و چون در آن از فلزات سنگین استفاده شده، انداختن آن در محیط زیست باعث آسیب به آن می شود.

همچنین بخوانید: آشنایی با سیستم برق موتور سیکلت

 

باید دقت کرد که باطری که به طور مداوم در مدار باشد، پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهد و فرسوده می شود. بنابراین بهتر است برای طولانی شدن عمر باطری موتور سیکلت، زمانی که نمی خواهید چند روزی از آن استفاده کنید، سوکت ها را از آن جدا کنید.

بعد از آن که از موتور سیکلت استفاده شد، باطری را به طور کامل شارژ شود و جریان شارژ را که به وسیله شارژر تعیین می شود، باید کنترل شود و بهترین جریان برای باطری موتور سیکلت cgb، یک سوم جریان نامی موتور است و اگر بیشتر از آن باشد به باطری آسیب می زند. حتما در خرید باطری موتور دقت شود تا باطری استاندارد بوده و دارای ضمانت نامه و گارانتی باشد.

در رابطه با مشخصات این نوع باطری باید گفت؛ مدل آن cgb بوده، ولتاژ باطری ۱۲ ولت و ۷ آمپر است. ابعاد باتری که به صورت مکعب است ۱۴۹ میلیمتر در طول، ۶۱ میلیمتر در عرض و ۹۷ میلیمتر در ارتفاع است و نحوه نصب آن به صورت پیچ و مهره می باشد.

برای این که بدانیم چه موقع زمان شارژ باطری است کافی است روی آن را با چشم خود چک کنیم و اگر باطری سبز بود شارژ کامل است، اگر سیاه بود نشان دهنده ضعیف شدن سطح شارژ باطری است و اگر سفید بود به طور کامل خالی شده است. اگر نوار پوشش باطری را باز کنید، به نوار آسیب وارد می شود و موجب نشتی و آسیب به باطری می گردد.

از مزایای باطری های اتمی این است که، به دلیل بسته و پلمپ بودن قالب باطری، اسید داخل آن به هیچ وجه خارج نمی شود ودر هر زاویه ای قابل نصب است. با توجه به توضیحات گفته شده، این نوع باطری که از باطری های اتمی است، به دلیل ماندگاری و طول عمر بالا و تمیزی آن بهتر از انواع اسیدی آن است که باید سطح الکترولیت و آب مقطر آن را به طور دوره ای و مداوم چک کرد.

شما میتوانید انواع این باطری را به صورت جزئی در فروشگاه بایکرشاپ و به صورت کلی با قیمت همکار از پاساژ اینترنتی ترافیک خریداری کنید.

منبع