فروش موتور سیکلت|فروش لوازم یدکی موتور سیکلت|فروش دوچرخه|فروش لوازم دوچرخه

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

فروشنده شوید

 

فروشنده شوید!

هر چه فناوری های گوناگون رشد و پیشرفت داشتند زندگی آدمی نیز دچار دگرگونی شد و هر روز نگرش جامعه برای به کارگیری ابزار گوناگون چهره ی تازه ای به خود گرفت.

پس از اینکه اینترنت به عنوان نماد ورود به هزاره سوم نمود پیدا کرد همه ساختارها دگرگون شد و دیگر مردم  نمی توانستند با تکیه بر همان ساختارهای سنتی گام بردارند.

نمونه بارز این رویداد را می توان در بازار و خرید و فروش به روشنی دید زیرا کم کم کسب و کارهای فیزیکی جایگاه خود را از دست دادند و نگاه همگان به سوی فضای مجازی چرخید.

 

روز به روز سلیقه مردم نیز شکل تازه ای به خود گرفت و مردم بهتر دانستند به جای اینکه ساعت ها زمان خود را در فروشگاهها و خیابان به دنبال کالای مورد نظر خود صرف کنند.

تنها با یک اشاره و یک جست و جوی ساده در وب آنچه را که می خواهند بیابند. با این روش هم در هزینه ها صرفه جویی چشم گیری صورت می گرفت و هم از راه بندان و شلوغی خیابان کاسته می شد. در کنار همه اینها هزینه های شهری همچون سوخت و فرسودگی خودروها نیز دیگر وجود نداشت.فروشگاههای اینترنتی را می توان به عنوان پدیده ای به شمار آورد که توانستند دریچه ای به سوی رونق بازار باشند و زمینه را برای داد و ستد هر چه آسان تر فراهم کنند.

این فروشگاهها گیر و دارهایی که در خرید و فروش وجود داشته است را کنار گذاشته اند و راهی سر راست را به وجود آورده اند تا خریدار و فروشنده بی توجه به اینکه در کجای جهان قرار دارند و چه فاصله ای میان آنها وجود دارد می توانند بدون میانجی هایی که ممکن است قیمت ها را افزایش دهند و یا نتوانند نیاز خریدار را آن گونه که باید و شاید برآورده سازند.

در این سالها در ایران نیز روز به روز بر شمارگان فروشگاههای اینترنتی افزوده شده است و کم کم مردم کوچه و بازار خریدهای ریز و درشت خود را از این فضا انجام می دهند.همین موضوع سبب شده است که بسیاری از فعالان بازار با توجه به هزینه های سرسام آور ترجیح دهند که سرمایه های خود را به سوی فضای مجازی بیاورند و تا حتی خریداران بتوانند در دور افتاده ترین شهرها نیز کالای موردنیاز خود را در زمانی اندک خریداری کنند و در کوتاه ترین زمان آن را تحویل بگیرند.

 

 

 

همین موضوع در ما انگیزه ای را به وجود آورد که تا بستری را بسازیم که فروشندگان فعال در زمینه موتورسیکلت و لوازم یدکی آن بتوانند در یک فروشگاه ساز فروشگاه مورد نظر خود را بسازند بی آنکه درگیر پرداخت هزینه های ساخت و پشتیبانی یک فروشگاه اینترنتی باشند.

همان گونه که می دانید ساخت و نگهداری یک سایت کار ساده ای نیست و نیاز به کار بیست و چهار ساعته دارد.نکته مهم این است که فروشندگان خرد و کلان به دانش برنامه نویسی آگاهی ندارند و باید یک یا چند برنامه نویس خبره را به کار گیرند که خود این موضوع هزینه های دو چندانی را بر دوش آنها خواهد گذاشت.

خرید دامنه و خدمات میزبانی نیز بخش دیگری از این دشواری ها است.اینها بخشی از چالش هایی است که اگر کسی بخواهد خودش یک فروشگاه با دامنه مستقل راه اندازی کند با آن رو به رو خواهد شد.

در این فروشگاه ساز می توانید فروشگاه خود را هماهنگ با آن چه می خواهید بسازید. از جمله ویژگی های این فروشگاه ساز این است که می توانید همه چیز را آن گونه که می خواهید سفارشی سازی کنید. قالب مورد نظر خود را داشته باشید و می توانید هر امکانی را که دیگر فروشگاه سازها ارائه می دهند با کیفیت بهتر دریافت نمایید.

برای فروشگاه داران مهم است همه آمارهای مربوط به بازدیدکنندگان و خرید را دریافت کنند و بدانند خریدها و ثبت سفارش ها در چه ساعتی صورت گرفته  و چه شهرهایی بیشترین بازدیدکننده را روانه فروشگاه شما کرده است و کدام کالا توانسته توجه کاربران را بیشتر جلب کند.

داشتن سامانه حسابداری شایگان سیستم که اگر فروشگاه دار بخواهد می تواند آن را به فروشگاه خود وصل کند تا خود به خود آن را بروزرسانی کند.

پس از اینکه سایت خود را ساختید ما برای شما یک صفحه اینستاگرام می سازیم و کالاهای شما را به صورت خودکار به این صفحه می فرستیم و نیازی نیست شما هیچ زحمتی بکشید و همه چیز بر عهده ما است.

این روزها تولید محتوا حرف اول را در رشد فروشگاههای اینترنتی می زند و می تواند همزاد پنداری میان کاربر با کالا ایجاد کند و خرید را قابل لمس کند.

بهینه سازی و سئو که یک دغدغه برای صاحبان سایت های اینترنتی به شمار می آید نیز به وسیله یک گروه کارآزموده انجام خواهد شد  و ما به شما را به صدر جستجوها خواهیم آورد.

بسیاری از کسانی که می خواهند فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند به این می اندیشند که چگونه باید کالا را به دست خریدار برسانند چون ساختار مشخصی در این راستا وجود ندارد. جای نگرانی نیست چون ما پس از اینکه سفارش دریافت کردید کالا را از شما تحویل گرفته و با پیک به سفارش دهنده می رسانیم.

بی گمان در جیب هر کسی یک گوشی هوشمند پیدا می شود پس داشتن یک اپلیکیشن می تواند گزینه مناسبی باشد تا بدون مراجعه به سایت فرآیند سفارش انجام پذیرد.

ما برای شما که در زمینه فروش لوازم یدکی و جانبی موتور سیکلت و دوچرخه فعالیت می کنید بستری را فراهم کرده ایم که تنها با پرداخت هزینه ای اندک به انبوهی از خریداران بپیوندید و بتوانید آسوده از هزینه های بسیاری که ممکن است گریبان گیر شما شود نامی برای خود در بستر اینترنت فراهم کرده و روز به روز دامنه این کسب و کارها را گسترده تر کنید.

 

این ها تنها بخشی از آن چیزی است که ما در اختیار شما می گذاریم چون باور داریم رونق و بهبود شرایط تک تک فروشندگان است که می تواند سرمایه در گردش را افزایش داده و چرخ اقتصاد را به حرکت دربیاورد. ما بر آن شدیم تا هر سدی را که سبب جدایی خریدار و فروشنده می شود را از میان ببریم و پلی باشیم برای رسیدن سرمایه ها به بازار و گسترش روز افزون داد و ستد.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه ثبتنام و پر کردن فرم زیر، و پس از تماس با شما، به راحتی یکی از فروشندگان بزرگ ما در زمینه محصولات خودتان باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

بازار موتورسیکلت این روزهای تهران


این روزها وضعیت بازار موتورسیکلت به مراتب بدتر از بازار خودروست. شاید این روزها برخی افراد برای پیش خرید خودروهای صفر کیلومتر داخلی تلاش کنند یا بخواهند پول‌شان را تبدیل به خودرو کنند اما این روزها در بازار موتورسیکلت‌ مشتریان تنها به خرید انواع کارکرده آن بسنده می‌کنند.

تولیدکنندگان موتور سیکلت نزدیک به 7 سال است که هر روز تعدادشان کمتر و کمتر می‌شود. حوالی سال‌های 90 قبل تعداد کارخانه‌ها و کارگاه‌های موتورسازی که در سوله‌های بزرگ قطعات موتور را اسمبل می‌کردند حدودا به 200 می‌رسید اما این تعداد الان به کمتر از 10 موتور سازی فعال رسیده و بقیه آنها یا تعطیل شده‌اند و یا تعداد کمی‌شان حداکثر از 20 درصد ظرفیت تولید خود استفاده می‌کنند. به بیان بهتر شرایط نابه‌سامان اقتصادی و کاهش تقاضا، کار را هرسال سخت‌تر از سال قبل کرد.

در تهران چند مرکز فروش موتور سیکلت وجود دارد و ما هم سری می‌زنیم به یکی از آنها پایین‌تر از میدان رازی که قبلا به آن میدان گمرک می‌گفتند. در این محله هم تعداد موتورسواران زیاد است و هم تعداد مغازه‌های موتور فروشی، تعداد مغازه‌های موتورسازی هم کم نیست. جالب آنکه تعداد موتورهای هوندا 125 هم به انوع دیگر غلبه دارد.

بازار موتورسیکلت

تعداد مشتریان هم خیلی کم نیست اما بودن‌ همه آنها دلیل بر خرید کردن‌شان نیست. با «س» یکی از مغازه‌داران بازار صحبت می‌کنم، کم حوصله است و کوتاه جواب می‌دهد:

«قیمت‌ها دو برابر شده و مشتری‌ها نصف، بیچاره شدیم.»

مشتری به مغازه‌اش نزدیک می‌شود، دوان دوان به سراغ مشتری می‌رود و من هم از مغازه خارج می‌شوم.

موتور برای افراد زیادی راه درآمد است و خانواده‌های زیادی هستند که موتورسیکلت برای آنها حکم وسیله نقلیه خانوادگی را دارد، هرچند که این‌کار غیر مجاز است اما انگار چاره دیگری نیست. به همین دلایل بیشتر مشتریان، افراد کم توان هستند که سریع‌ترین واکنش را به افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهند.

قیمت‌ موتورها را از چند مغازه سوال می‌کنیم؛ جواب‌ها نشان می‌دهد که قیمت موتورسیکلت‌های بنزینی اعم از کاربراتوری و انژکتوری، حدود 60 تا 70 درصد افزایش یافته است. یکی از مغازه‌داران با ناراحتی می‌گوید:

«موتور 125 سی‌سی طرح هوندا قبلا 2 میلیون و 400 هزار تومان قیمت داشت اما الان حدود 3میلیون و 800 هزار توماناست. موتور طرح وب قبلا حدود 3 میلیون تومان به فروش می‌رفت اما الان به 4 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.»

بازار موتورسیکلت

فروش به کمترین حد خود رسیده و برخی پیش‌بینی می‌کنند که شرایط بدتر هم خواهد شد. به نظرم رسید که فروش اقساطی می‌تواند در این شرایط کمکی برای مغازه داران باشد، اما آنها خیلی با این حرف من موافق نیستند:

«کسی الان قسطی جنس نمی‌دهد. نسیه فروشی یعنی ضرر چند برابر. البته بعضی ها این کار را می‌کنند اگر چک داشته باشند یا خیلی لنگ باشند ولی از من به همه نصیحت، قسطی فروختن فقط ضرر است. جنس را به قیمت روز می‌فروشی آن هم قسطی نهایتا با 10 درصد سود اما اگر بخواهی مانند همان را بخری باید دو برابر پول بدهید.»

از او می‌پرسم پس مردم چطور خرید می‌کنند؟ همه که توان خرید موتور با قیمت بالاتر را ندارد. جواب او خرید موتورسیکلت‌های کارکرده یا دست دوم است، موضوعی که این روزها خیلی رواج دارد و آلودگی هوا را بیشتر از قبل می‌کند.

بازار موتورسیکلت

تعداد کاربراتوری‌ها هنوز کم نشده است، البته قرار بر این بود تا موتورهای کاربراتوری دیگر تولید نشود اما به گفته «شفیعی» برخی تولیدکنندگان موتورهای کاربراتوری با پلاک سال قبل را در تیراژ بالا تولید کردند و الان در بازار می‌فروشند.

شفیعی برخلاف سایر همکارانش حوصله بیشتری برای صحبت کردن دارد. او از کودکی در همین بازار کار کرده و بزرگ شده، در واقع این کار را از پدرش به ارث برده و در زمینه موتورهای برقی فعالیت بیشتری دارد.

موتورسیکلت‌های برقی در ایران تولید نمی‌شوند بلکه از اغلب از کشورهایی مثل چین و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا وارد می‌شوند. شفیعی در مورد علت این موضوع توضیح می‌دهد که ساخت موتورهای برقی در ایران به صرفه نیست چراکه تقاضا بازار بسیار کمتر است:

«در سال کمتر از 10 هزار موتور برقی به فروش می‌رود و اگر قرار باشد کارخانه‌ای راه اندازی شود باید سالانه حداقل 50 هزار دستگاه تولید داشته باشد تا این اقدام برای او به صرفه باشد. در نتیجه واردات موتور برقی منطقی‌تر است.»

بازار موتورسیکلت

البته واردات موتور هم با مشکلات و قوانین زیادی روبروست. می‌توان گفت استاندارندهایی که برای واردات خودرو در نظر گرفته می‌شود برای واردات موتور هم وجود دارد. بنابراین واردات هم خیلی به صرفه نیست مخصوصا که این روزها که نرخ ارز بالا رفته است. به گفته شفیعی اگر یک موتورسیکلت به ارزش 500 دلار در چین برای واردکننده 1 میلیون و 700 هزار تومان قیمت داشت، الان 6 میلیون تومان قیمت دارد.

موتورهای بنزینی در ایران مشتریان زیادی دارند و از میان آنها کاربراتوری‌های فروش بیشتری دارند. چراکه میزان سوخت رسانی و سرعت آنها قابل تنظیم است. یکی از دلایل توقف ساخت موتورهای کاربراتوری، همین موضوع است، چراکه بعد از اعمال تغییرات سرعت و آلودگی بیشتری دارند. با این موتور اصلی هر دو نوع کاربراتوری و انژکتوری وارداتی است که حالا با مشکل مواجه شده و بر قیمت موتور هم تاثیر گذاشته است. شفیعی می‌گوید:

«شرکت‌ها برای تولیدات موتورهای بنزینی فقط انجین (موتور اصلی موتورسیکلت) را وارد می‌کنند که حدود 120 دلار قیمت دارد که قبلا حدود 408 هزار تومان ارزش داشت اما الان یک میلیون و 440 هزار تومان قیمت دارد. در واقع انجنین موتورسیکلت یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. بنابراین اگر موتورسیکلتی تا قبل از این دو میلیون تومان بود الان بدون هیچ تغییری 3 میلیون تومان است.»

در این شرایط تولیدکنندگان موتورهای بنزینی اگر قادر به تامین انجین موتور باشند و یا از قبل وارد کرده باشند، تولیدات دارند، در غیر اینصورت تولیدی نخواهند داشت. کسانی هم که اقدام به واردات می‌کنند قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و البته همین هم موجب شده تا فروش آنها به 20 درصد برسد.

بازار موتورسیکلت

در واقع می‌توان گفت بازار موتورسیکلت کشور بر چرخ‌های موتورهای کاربراتوری می‌چرخد و موتورهای برقی که آلودگی ندارند، کمترین سهم از بازار را دارند و البته موتورهای انژکتوری که آلودگی کمی دارند، به دلیل قیمت بالا و قابل تغییر نبودن و البته تعمیرات دشوار آن خیلی با اقبال عمومی روبرو نشده‌اند.

در همین مورد با دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت ایران صحبت می‌کنیم و از او در مورد دلایل سهم اندک انژکتوری‌ها سوال می‌کنیم. «بهمن ضیاءمقدم» به دیجیاتو توضیح می‌دهد:

«با توجه به حجم زیاد تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری در ماه‌های پایانی سال 95 و عدم تقاضای بازار در سال 96، موتورسیکلت‌های انژکتوری سهم زیادی در بازار نداشتند و از فروش چندانی بهره نبردند و مشتریان به دلیل قیمت کمتر و راحتی در تعمیرات موتورسیکلت‌های کاربراتوری تمایل به خرید اینگونه موتورسیکلت‌ها را داشتند. موضوع مهم دیگر که طی این ماه‌ها با افزایش قیمت ارز و مشکلات بیشتر نمود پیدا کرده است خرید و فروش موتورسیکلت‌های دست دوم قدیمی است که متاسفانه موجب افزایش آلودگی هوا می‌شوند و باید هر چه زودتر راهکاری را اندیشید تا این معضل بیشتر نشود.»

بازار موتورسیکلت

ضیا مقدم در مورد فراز و فرودهای بازار موتورسیکلت تاثیرات جایگزینی انژکتوری‌ها به جای کاربراتوری‌ها اینطور توضیح می‌دهد:

«براساس آمار تولید در طی چند سال گذشته که مشکلات نوسانات ارز وجود نداشت و فضای کسب و کار تا حدودی مشخص و از پایداری نسبی برخوردار بود، تقاضای بازار نشان می داد که سالانه به حدودا 400 الی 500 هزار دستگاه موتور سیکلت نیاز دارد. اما به دلیل مشکلات مختلف از جمله نوسانات و افزایش قیمت ارز و ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری براساس مصوبه دولت در سال 95 رقم عرضه و تقاضای پیشین را تغییر داد و در سال گذشته و سال جاری تولید موتورسیکلت با کاهش حدود 85 درصدی مواجه شده بطوریکه در سال 96 حدود 150 هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شد.»

بازار موتورسیکلت

یکی دیگر از موارد مهمی که از ابتدای سال جاری تولیدکنندگان با آن مواجه شدند، الزام ارتقاء استاندارد موتورسیکلت‌ها از استاندارد یورو 3 به یورو 4 بود اما به دلیل عدم امکان تهیه اینگونه موتورسیکلت‌ها و همچنین عدم آمادگی آزمایشگاه‌ها و طی مذاکره با مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه مدارک و دلایل فنی و مساعدت خوب آن سازمان و مساعدت وزیر محترم صنعت، در نهایت با مصوبه هیئت محترم وزیران مقرر شد از ابتدای سال 1398 استاندارد یورو 4 جاری شود.

بازار موتورسیکلت

در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده پس از گذشت 4 ماه توانستند شماره گذاری موتورسیکلت‌های یورو3 را آغاز کنند. اما به دلایلی که گفته شد و هچنین عدم آگاهی از وضعیت فعلی موارد افزایش قیمت ارز و عدم تخصیص ارز به تولیدکنندگان، وضعیت تولید و بازار عرضه و تقاضا به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. مشکل تامین قطعات در پی افزایش نرخ ارز، عاملی‌ست که تولیدکنندگان را با مشکلات فراوان مواجه کرده است. ضیا مقدم عنوان می‌کند: «قبل از افزایش ناگهانی ارز، قیمت موتورسیکلت‌های تولیدی افزایشی نداشته و در حال حاضر تا زمانی که وضعیت کاملا مشخص نشود، نمی‌توان قیمت را مشخص کرد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

زمان تعویض روغن موتور سیکلت

زمان تعویض روغن موتور سیکلت

زمان تعویض روغن موتور سیکلت

بعد از متوجه شدن از ویژگی های روغن خوب و آشنایی با پارامتر های گوناگونی که می تواند در انتخاب نوع روغن موتور ما را یاری کند، می خواهیم به بررسی آن دسته از موتور هایی بپردازیم که در اثر سهل انگاری راکبان آن ها خراب شده و هزینه های هنگفتی را به جا می گذارند.(زمان تعویض روغن موتور سیکلت چه بازه ای است)

به طور معمول رانندگان بر مبنای کیلومتر شمار خود به تعویض روغن می پردازند. در حالی این عمل مبنای درستی برایتعویض روغن انجین نمیباشد.

با توجه به وظایف روغن که مطرح شد اگر روغن بیش از اندازه کار کند و در موفع مقرر تعویض نگردد باعث آلودگی درون روغن انباشته خواهد شد. فیلترها برای مدتی آلودگی‌ها را از روغن جدا می‌کنند اما به تدریج فیلترها نیز از آلودگی اشباع شده و روغن به صورت خودکار از طریق یک سوپاپ از فیلتر روغن عبور خواهد کرد. روغن کثیف بسیار غلیظ و زبر است از این رو ساییدگی فلزات درون موتور افزایش پیدا می‌کند.

افزودنی‌های روغن موتور از قبیل ضد زنگ‌ها و روان‌سازها به تدریج از بین می‌روند و به این شکل روغن موتور قابلیت روان‌سازی خود را از دست خواهد داد.

به تدریج با کثیف‌تر شدن روغن موتور، روان‌سازی آن متوقف شده و موتور به سرعت دچار سائیدگی و ازکار افتادگی خواهد شد.(زمان تعویض روغن موتور سیکلت)

یکی دیگر از اتفاقات نا گواری که در هنگام به تعویق انداختن روغن روی می دهد لخته شدن روغن به طوری که اویل پمپ دیگر نمی تواند آن را پمپ کند و در نتیجه اویل پمپ از کار می افتد و وسیله نقلیه در حال حرکت خاموش می شود.

متصور شوید که سرعت موتور سیکلت شما هم بالاست…

گاه یک سهل انگاری که می تواند هزینه زمانی، مالی و حتی جانی را به دنبال داشته باشد.

یک نمونه مثال مالی:

فرض کنید که روغن وسیله نقیلیه خود را عوض نکرده ایم و به طور پیاپی پشت گوش می اندازیم. به مرور زمان به علت از بین رفتن خواص روغن و مواد افزودنی آن نمی تواند به درستی نیاز های موتور را برطرف کند و به اصطلاح موتور به روغن سوزی میوفتد که این امر باعث از بین رفتن سیلندر می شود.

تا سه ماه اول سال 97 سیلندر (پیستون) در بازار به مبلغ 30000 تومان به فروش می رسید و هزینه تعویض آن 20000 تومان بوده است.  در تابستان 97 قیمت سیلندر به 130000 تومان رسید. افزایش 4 برابری قیمت این قطعه در موتور سیکلت باعث شده است که بسیاری از موتور سواران توان پرداخت را نداشته باشند در نتیجه به تعمیر روی می آورند که این حرکت قطعا تاثیرات بدی را در بلند ملت به روی دیگر اجزای انجین نیز می گذارد.

جدا از ضرر مالی زمانی که شما برای تعمیر می گذارید می تواند شما را در بسیاری از کار هایتان عقب بیندازد .

الخصوص که در حین رانندگی و در بزرگراه ها و اتوبان دچار نقص فنی شوید.(زمان تعویض روغن موتور سیکلت)

جهت تامین روغن موتور سیکلت خود همراه با تعویض در محل لطفا اینجا کلیک کنید. خدمات بی نظیری برا شما داریم

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک