زمان تعویض روغن موتور سیکلت

زمان تعویض روغن موتور سیکلت

بعد از متوجه شدن از ویژگی های روغن خوب و آشنایی با پارامتر های گوناگونی که می تواند در انتخاب نوع روغن موتور ما را یاری کند، می خواهیم به بررسی آن دسته از موتور هایی بپردازیم که در اثر سهل انگاری راکبان آن ها خراب شده و هزینه های هنگفتی را به جا می گذارند.(زمان تعویض روغن موتور سیکلت چه بازه ای است)

به طور معمول رانندگان بر مبنای کیلومتر شمار خود به تعویض روغن می پردازند. در حالی این عمل مبنای درستی برایتعویض روغن انجین نمیباشد.

با توجه به وظایف روغن که مطرح شد اگر روغن بیش از اندازه کار کند و در موفع مقرر تعویض نگردد باعث آلودگی درون روغن انباشته خواهد شد. فیلترها برای مدتی آلودگی‌ها را از روغن جدا می‌کنند اما به تدریج فیلترها نیز از آلودگی اشباع شده و روغن به صورت خودکار از طریق یک سوپاپ از فیلتر روغن عبور خواهد کرد. روغن کثیف بسیار غلیظ و زبر است از این رو ساییدگی فلزات درون موتور افزایش پیدا می‌کند.

افزودنی‌های روغن موتور از قبیل ضد زنگ‌ها و روان‌سازها به تدریج از بین می‌روند و به این شکل روغن موتور قابلیت روان‌سازی خود را از دست خواهد داد.

به تدریج با کثیف‌تر شدن روغن موتور، روان‌سازی آن متوقف شده و موتور به سرعت دچار سائیدگی و ازکار افتادگی خواهد شد.(زمان تعویض روغن موتور سیکلت)

یکی دیگر از اتفاقات نا گواری که در هنگام به تعویق انداختن روغن روی می دهد لخته شدن روغن به طوری که اویل پمپ دیگر نمی تواند آن را پمپ کند و در نتیجه اویل پمپ از کار می افتد و وسیله نقلیه در حال حرکت خاموش می شود.

متصور شوید که سرعت موتور سیکلت شما هم بالاست…

گاه یک سهل انگاری که می تواند هزینه زمانی، مالی و حتی جانی را به دنبال داشته باشد.

یک نمونه مثال مالی:

فرض کنید که روغن وسیله نقیلیه خود را عوض نکرده ایم و به طور پیاپی پشت گوش می اندازیم. به مرور زمان به علت از بین رفتن خواص روغن و مواد افزودنی آن نمی تواند به درستی نیاز های موتور را برطرف کند و به اصطلاح موتور به روغن سوزی میوفتد که این امر باعث از بین رفتن سیلندر می شود.

تا سه ماه اول سال 97 سیلندر (پیستون) در بازار به مبلغ 30000 تومان به فروش می رسید و هزینه تعویض آن 20000 تومان بوده است.  در تابستان 97 قیمت سیلندر به 130000 تومان رسید. افزایش 4 برابری قیمت این قطعه در موتور سیکلت باعث شده است که بسیاری از موتور سواران توان پرداخت را نداشته باشند در نتیجه به تعمیر روی می آورند که این حرکت قطعا تاثیرات بدی را در بلند ملت به روی دیگر اجزای انجین نیز می گذارد.

جدا از ضرر مالی زمانی که شما برای تعمیر می گذارید می تواند شما را در بسیاری از کار هایتان عقب بیندازد .

الخصوص که در حین رانندگی و در بزرگراه ها و اتوبان دچار نقص فنی شوید.(زمان تعویض روغن موتور سیکلت)

جهت تامین روغن موتور سیکلت خود همراه با تعویض در محل لطفا اینجا کلیک کنید. خدمات بی نظیری برا شما داریم