فروش موتور سیکلت|فروش لوازم یدکی موتور سیکلت|فروش دوچرخه|فروش لوازم دوچرخه

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۵ عمل خطرناکی که موتور سواران را به کام مرگ میکشاند

 

خطر موتور سواری

 

سالهاست که آمار بالای تصادف موتورسواران در ایران گوش به گوش میچرخد و خبر این رخداد ناگوار قلب همگان را بدرد می آورد.

موتور سواران با بی احتیاطی خود، گاها یک خانواده را داغدار و خود را مستقیم راهی دیار باقی میکنند. البته گفتنی است که در رخداد این حوادث تلخ الزاما موتور سواران مقصر و گناهکار نیستند. رانندگان خودرو ها نیز در بیشتر مواقع با بی احتیاطی، موتور سواران را به کام مرگ میکشانند…؛

خطر موتور سواری

این یک تراژدی تلخ از وضعیت کنونی میهن ماست. و اما چرا درس عبرتی از این مصیبت های خانمان سوز گرفته نمیشود؟ چرا باز هم موتور سوارانی پیدا میشوند که با کم تعقلی خود،خطر موتور سواری را با جان میخرند تمام آرزو ها و امید های آتی خود را به یکباره روانه ی گور میکنند؟

آیا غیر از این است که سالانه صد ها نفر در کشور عزیزمان با بی توجهی خود، بار خود را از این دنیا میبندند و راهی دیار دیگر میشوند؟

این یک مقدمه و آغاز بود شاید تلنگری باشد به گوش آن موتور سواری که در اتوبان ها تک چرخ میزند و نمیداند که این فقط یک حرکت نمایشی و لذتی فانی نیست بلکه فیلمنامه ایست که با لذت فانی آغاز و با مرگی دلخراش پایان می یابد و پس از این فیلم خانواده ای میماند که تا ابد داغی نهفته از عزیزانشان در دلهایشان مهر میخورد…

۵ عمل خطرناکی که موتور سواران را به کام مرگ میکشاند

۱- سبقت از سمت راست

همواره سبقت از سمت راست یکی از رایج ترین دلایل تصادفات رانندگی و بخصوص در تصادفات موتور سواران و ترسناک ترین خطر موتور سواری میباشد. طبق آئین نامه سبقت از سمت راست ممنوع میباشد مگر اینکه راننده جلویی قصد گردش به چپ را داشته باشد. عدم توجه موتور سواران به این مورد در بسیاری از تصادفات گواه این موضوع است.

۲- سرعت بالا

سرعت بالا همیشه بلای جان موتور سوار و باز هم یکی از دلایل خطر موتور سواری است. سرعت بالای موتور سواران باعث بروز تصادفات بسیار وحشتناکی میشود که در بسیاری از موارد موتور سوار جان خود را از دست میدهد. راندن موتور سیکلت با سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر بر ثانیه کم خظر تر به نظر میرسد.

۳- حرکات نمایشی

میزان خطرناک بودن این مورد بیشتر از سایر موارد است. انجام حرکات نمایشی، بسیار خطرناک میباشد و دلیل خیلی از تصادفات نیز همین مورد است

۴- خطر موتور سواری دز عدم توجه به چراغ راهنمایی

عبور از چراغ قرمز برای موتور سواران بسیار کاری پر خطر و وحشتناک است. همواره میبینیم کلیپ هایی که توسط دوربین های موجود در چهاراه ها ضبط گردیده و شاهد صحنه برخورد خودرو با موتور سواری که حق تقدم چراغ راهنمایی را رعایت نکرده اند.

۵- حمل بار با موتور سیکلت یا سرنشین اضافه

حمل بار زیادی با موتور سیکلت نیز یکی از دلایل تصادف موتور سواران میباشد. بار مجاز با موتور سیکلت ۲۵ کیلوگرم و با اندازه ۶۰x60x60 سانتی متر میباشد و بیش از این بسیار خطر آفرین است. همچنین سوار کردن سرنشین اضافه بر روی موتور سیکلت باعث بر هم خوردن تعادل و تصادف موتور سوار میشود.

هیچ گاه فراموش نکنید که موتور سواری به خودی خود خطر ناک نیست اگر شما این ۵ نکته ساده را رعایت کنید میزان خطرات ناشی از موتور سواری را به حد اقل خواهی رساند.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک

معایب و ظرفیت حمل بار با موتور سیکلت

حمل بار با موتور سیکلت

 

 

حمل بار با موتور سیکلت به نوعی یکی از روش های رایج حمل بار در ایران به شمار میرود. اگر سری به بازار بزرگ تهران بزنید با مشاهده خیابان های مملو از موتور سیکلت هایی که بار های نسبتا زیادی را حمل میکنند به وجد می آیید!اما این حمل بار اگر به صورت بهینه انجام نشود خیلی وقتها آسیب های جدی هم برای موتور سیکلت و هم برای موتور سوار بدنبال دارد.

 

در اینجا ما قصد داریم در مورد حمل بار با موتور سیکلت بیشتر صحبت کنیم تا شاید توانسته باشیم با آگاه نمودن موتور سواران، خطرات ناشی از این عمل را به حداقل برسانیم.

ظرفیت حمل بار با موتور سیکلت چقدر است؟

موتور سیکلت وسیله نقلیه سبکی است که هدف از بوجود آمدن آن، کاهش هزینه ها و زمان و همچنین جابجایی راحت تر افراد بود.

این وسیله به طور کلی فقط برای جابجایی افراد طراحی شده است و نه حمل بار. حتی موتور سیکلت های قدیمی تر فقط برای جابجایی یک نفر طراحی شده بودند.

اگر به سند موتور سیکلت قدیمی خود سر بزنید خواهی دید که مقابل عبارت ظرفیت: 1 نفر درج شده که این اصولا به ما میگوید که این وسیله تنها برای جابجایی یک نفر طراحی شده (همانند دو چرخه).

اما با گذشت زمان موتور سیکلت های مدرن تر با افزایش استحکام و قدرت قطعات، ظرفیت خود را افزایش داده و میتوانستند علاوه بر یک نفر، دو نفر را حمل کنند یا اینکه بار های نسبتا سنگینی را حمل کنند بدون اینکه به آنها آسیبی برسد.

به طور کلی به دلیل اینکه ظرفیت حمل بار با موتور سیکلت های مختلف با یکدیگر متفاوت است، نمیتوان دقیقا گفت که چه میزان بار باید با موتور سیکلت حمل نمود.

ظرفیت حمل بار با موتور سیکلت های مختلف، موضوعی کاملا واضح است. موتور سیکلت های قدرتمند تر تحمل بار بیشتری را دارند. موتور سیکلت هایی با قطعات ضعیفتر، با کمتری را میتوانند حمل کنند.

موتور سیکلت هوندا 125 که رایج ترین و ارزان ترین (و در عین حال ضعیف ترین) موتور سیکلت ایران است، علاوه بر حمل راکب، به طور استاندارد بیش از 25 کیلوگرم را نیاید حمل کند. البته این میزان بار هم منوط به بسته بندی حمع و جور میباشد.

البته این بسته بندی باید به صورتی باشد که حد اکثر 60 در 60 در 60 سانتی متر بیشتر فضای پشت سر موتور سوار را اشغال نکند (به اندازه باکس های معمول)

هر چه موتور سیکلت قوی تر باشد میتواند وزن بیشتری را تحمل نماید. البته باید استاندارد بسته بندی آن رعایت شود.

حمل بار با موتور سیکلت

حمل بار زیادی با موتور سیکلت این معایب را برای موتور سیکلت بدنبال دارد:

  1. شکسته شدن و یا کج شدن کمک فنر موتور سیکلت
  2. کاهش عمر و یا ترکیدن ناگهانی لاستیک موتور سیکلت
  3. تاب برداشتن چرخ موتور سیکلت
  4. از بین رفتن فرم زین و یا شکسته شدن یراق آلات زین
  5. خمیدگی و دفرمه شدن باک در صورت حمل بار روی آن
  6. عدم کنترل و تعادل کافی روی وسیله نقلیه در شرایط جوی نا مناسب
  7. کاهش دید در صورت بزرگ بودن بار و افزایش احتمال تصادفات
  8. جریمه شدن و یا توقیف موتور سیکلت توسط پلیس راهور
  9. افتادن و آسیب دیدن بار از روی موتور سیکلت
  10. آسیب رساندن به وسیله های نقلیه پشت سر در صورت افتادن بار

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاساژ اینترنتی ترافیک