10 نکته مهم در مورد لاستیک موتور سیکلت که نمیدانستید!

لاستیک ویگو

 

لاستیک موتور سیکلت یا طایر موتور سیکلت قطعه ای پلاستیکی میباشد که وظیفه دارد وزن موتور سیکلت را تحمل نموده و با اصطحکاک با سطح زمین موتور سیکلت را به حرکت در آورد. در این مقال قصد داریم چند نکته جالب را در مورد تایر موتور سیکلت برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

لاستیک های تیوبلس

در گذشته لاستیک ها به صورت تیوبی بودند. بدین صورت که یک تیوب در محفظه درون لاستیک موتور سیکلت قرار میگرفت و با استفاده از والف باد میشد و باعث باد شدن لاستیک میشد.

اکنون کارخانه های عظیم لاستیک سازی با حذف تیوب یا به اصطلاح تیوبلس کردن لاستیک موتور سیکلت باعث شده اند که موتور سواران از دردسر های مختص تیوب خلاص شوند. ایده لاستیک های تیوبلس در ابتدا شاید برای خیلی ها خنده دار به نظر میرسید. چگونه ممکن است لاستیک بدون تیوب باد شود؟!

اما متخصصان لاستیک سازی دنیا با تغییر در طراحی لاستیک موتور سیکلت، محصولات خود  را به گونه ای طراحی کردند که بدون نیاز به تیوب قابل استفاده باشد.

این تحولی گسترده در صنعت لاستیک سازی بود. اما این تکنولوژی جالب به زودی به موتور سیکلت هم رسید و لاستیک هایی مانند لاستیک ویگو (لاستیک موتور سیکلت وگو) نیز از این تکنولوژی بهره مند شدند.

لاستیک وگو نیز همانند سایر لاستیک موتور سیکلت ها از ترکیبات لاستیکی مقاوم ساخته شده بود که در ابتدا تیوبی و در نهایت به صورت تیوبلس پیاده سازی شدند.

لاستیک های ضد پنچری

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لاستیک موتور سیکلتتان پنچر شده باشد. بخصوص اینکه موتور سیکلتتان ویگو باشد. تایر ویگو تحمل وزن بالایی را دارد.

این موتور سیکلت بر خلاف ظاهر کوچک و جمع و جورش دارای وزن بالاییست و طایر ویگو به راحتی قابل تعویض نیست. اینجا بود که طراحان لاستیک موتور سیکلت به فکر افتادند که لاستیک های ضد پنچری را بسازند.

ایده لاستیک های ضد پنچری با افزایش ضخامت لاستیک موتور سیکلت ایده ای هزینه بر و همچنین غیر استاندارد تلقی میشد.

طراحان تایر موتور سیکلت این ایده به ذهنشان خطور کرد که مجددا تیوب را به لاستیک موتور سیکلت اضافه کنند اما این بار تیوب از لایه های جدا از هم که با استفاده از یک والف به یک دیگر متصل شده بودند تشکیل میشد.

بدین صورت اگر قسمتی از لاستیک موتور سیکلت سوراخ و حتی پاره هم میشد، باد درون لایه های دیگر خالی نمیشود و همچنان موتور سیکلتتان سر پا خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لاستیک موتور سیکلت و نکاتی که در مورد آن نمیدانستید را مطالعه کنید.

لاستیک ویگو

لاستیک وگو یک محصول بینظیر از شرکت ایران یاسا میباشد که قابلیت استفاده در هر دو محور عقب و جلو را در مصرف خیابانی دارد. تایر وگو ویژه موتور سیکلت های اسکوتری و موتور سیکلت های برقی میباشد.

ایمنی طایر وگو در زمین های مرطوب و خشک بسیار بالا میباشد و همچنین در ناحیه آج سایش یکنواختی خواهد داشت.

طایر وگو فرمان پذیری بسیار دقیقی در سرعت بالا دارد و همچنین لاستیک ویگو از نوع تیوبلس میباشد. لاستیک وگو را میتوانید با قیمت بسیار مناسب و بی رقیب از فروشگاه بایکر شاپ خریداری نمائید.

برای خرید لاستیک ویگو کلیک کنید