ثبت‌نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت به‌ صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه و اپلیکیشن خدمات دولت از امروز ۵ آذر آغاز شد.

به گزارش پاساژ اینترنتی ترافیک ، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت در سامانه خدمات دولت همراه به‌نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه، با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: ورود به سامانه‌های اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو، انجام و با شماره ۹۹ آغاز شد. در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام چه به‌صورت حضوری در دفاتر پلیس +۱۰ و چه به‌صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت‌های بانکی نیست.

بر اساس این گزارش، این شرکت پیش از این، از قطعی شدن بازگشت کارت سوخت موتور سیکلت و خودرو خبر داده و ضرب‌الاجل ۲۱ روزه‌ای را از سوم تا ۲۴ آذرماه برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی برای مالکانی که فاقد کارت سوخت هستند تعیین کرده بود.

روش‌های ثبت‌نام کارت سوخت موتور سیکلت و خودرو

به‌طور کلی سه روش برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی معرفی شده است؛ روش نخست ثبت‌نام مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ بود که از شنبه ۳ آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.

روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به‌نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات است که این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی است.

نسخه‌های Android و IOS این اپلیکیشن از پنج منبع قابل دریافت است:(روی گزینه کلیک کنید)
. پاساژ اینترنتی ترافیک
· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
· ایران اپس (iranapps.ir)
· کافه‌بازار (cafebazaar.ir)
· اپ‌استور (appstore.ir)

بر اساس این گزارش، خودروهای نوشماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.