کارواش موتور سیکلت

 

موتور سیکلت همانند سایر وسایل نقلیه، بدلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی های ناشی از روغن، دود اگزوز خودرو ها، کثیف شدن توسط خاک و گل سطح جاده و … نیاز به شستشو دارد.

شستشوی موتور سیکلت شاید در برخی از موارد سخت تر از شستشوی اتومبیل باشد. وجود قسمت هایی با دسترسی سخت تر همانند سیم پره ها، لابلای پوسته انجین، پشت قاب زنجیر و … باعث شده که شستشوی موتور سیکلت کمی سخت باشد.
با این وجود خیلی از موتور سوار های ترجیح میدهند موتور سیکلت خود را به کارواش موتور سیکلت ببرند و زحمت شستشوی آن را ب
ه کارگران کارواش موتور سیکلت بسپارند!
اما قافل از آنکه موتور سواران با این کار، نمیدانند که چه بلایی دارند سر موتور سیکلت زبان بسته خود می آورند!

کارواش موتور سیکلت ابتدا از شما سوال میکند که میخواهید موتور سیکلت خود را با کف بشویید یا با مواد؟ شاید در وحله اول ندانید منظور وی از مواد و کف چیست. ولی باید بدانید که در صورتی که بدنه موتور سیکلت شما توسط روغن موتور کثیف شده باشد، شستشوی آن با کف فایده ای ندارد و باید آن را با مواد مخصوص بشویند!

در صورت انتخاب شستشو با مواد، کارواش موتور سیکلت مقدار زیادی مواد شیمیایی از بین برنده روغن سوخته روی بدنه موتور سیکلت بیچاره میریزد و میگذارد جند دقیقه ای بماند تا تاثیر خود را بگذارد. اما شاید ندانید همان مواد، اسید هایی هستند که اگر چند دقیقه بیشتر روی بدنه موتور سیکلت شما بمانند ممکن است باعث پوسیدگی و حتی سوراخ شدن انجین شما شوند!

بعد از اینکه محلول اسیدی حسابی خوره جان بدنه موتور سیکلت شما شد، موتور سیکلت شما را کف مالی میکنند و با فشار آب وحشتناکی به جان موتور سیکلت شما می افتند!
بعد از آنکه حسابی با جاروی ضبر بدنه موتور سیکلت شما را سمباده زندن، کارگران غیر حرفه ای (که در پایان کار علاوه بر هزینه کارواش از شما انعام هم میخواهند!) فشار آب سرد را روی بدنه داغ انجین شما میگیرند که این فشار آب سرد روی بدنه داغ انجین، علاوه بر اینکه رنگ تمامی قسمت های پلاستیکی مانند قاب بغل شما را ضعیف و کدر میکند و یا کلا از جا میکند، تمامی قطعات انجین شما را ضعیف و شکننده میکند و در بعضی موارد در صورت داغ بودن زیاد انجین باعث ترک برداشتن بدنه انجین میشود که چند روز بعد وقتی شاهد وجود مقدار زیادی روغن در کف پارکینگ خود شدید، متوجه خواهید شد که چه بلایی سر موتور سیکلت خود آورده اید!

تازه اگر فشار زیاد آب وارد قسمت هایی همانند سیم کشی و قطعات برقی موتور سیکلت و همچنین کیلومتر شمار و چراغ جلوی موتور سیکلت شما نشود و باعث سوختگی قطعات برقی موتور سیکلت شما نشود!

آنجاست که باید هزینه سر سام آوری را خرج تعویض قطعات موتور سیکلت خود کنید!

پس چه زیبا و لذت بخش است که کمی وقتتان را صرف شستشوی موتور سیکلت خود در منزل کنید و موتور سیکلتتان را خودتان بشویید! شستشوی موتور سیکلت به راحتی آب خوردن است! شاید برای اولین بار، کمی برایتان سخت باشد اما بارهای بعدی خودتان از شستشوی موتور سیکلتتان لذت میبرید!