کلاه ایمنی موتور سیکلت

 

لزوم استفاده از کلاه ایمنی موتور سیکلت

کلاه ایمنی موتور سیکلت تنها تضمین کننده نجات جان شما در هنگام تصادفات موتور سیکلت میباشد. اما همین کلاه ایمنی موتور سیکلت اگر استاندارد های لازم را نداشته باشد نمیتواند شما در در حین خطرات نجات دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ نکته مهم که هنگام خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت باید به آن تواجه کنید را برای شما عزیزان تشریح نمائیم.

۱- هیچ ارزانی بی علت نیست، هیچ گرانی بی حکمت نیست!

زمانی که برای خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت به یک فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت مراجعه میکنید، با انبوهی از انتخاب ها مواجه میشوید که قیمت های مختلفی دارند. شک نداشته باشید کلاه ایمنی هایی که با قیمت پایین عرضه میشوند، از کیفیت خوبی همیشه برخوردار نیستند.

بسته به جنس کلاه ایمنی موتور سیکلت و همچنین تولید کننده و نحوه ساخت قیمت ها متفاوت است. سعی کنید کلاه کاسکتی را بخرید که قیمت متوسطی دارد.

۲- فکر زمستانت هم باش!

بعضی از کلاه کاسکت ها دارای شال هستند که توسط زیپ به کلاه ایمنی موتور سیکلت متصل میشود. این شال در زمستان بسیار مفید و کاربردی میباشد سعی کنید کلاه ایمنی موتور سیکلت شالدار بخرید که در زمستان از ورود سرما به درون کلاه جلوگیری کنید

همچنین بخوانید: ۵ نکته ای که موتور سواران باید در زمستان توجه کنند.

۳- کلاه ایمنی بلوتوث دار و ساده

اگر از آن دسته موتور سوارانی هستید که زیاد موتور سواری میکنید حتما به این نکته توجه کنید که پاسخگویی به تماس های تلفن همراهتان وقتی کلاه ایمنی موتور سیکلت سرتان است بسیار دشوارتر میشود و شاید مجبور به خارج کردن آن و سپس پاسخگویی باشید. اگر کمی بیشتر هزینه کنید میتوانید یک کلاه ایمنی بلوتوث دار تهیه کنید. البته شما میتوانید بلوتوث کلاه ایمنی را جدا تهیه کنید.

برای خرید بلوتوث کلاه ایمنی موتور سیکلت کلیک کنید.

۴- سایز کلاه ایمنی قد سر شما باشد!

قبل از خرید کلاه ایمنی را سرتان کنید تا از سایز بودن آن مطمئن شوید. کلاه ایمنی موتور سیکلت در سر شما نه باید خیلی تنگ باشد نه خیلی جا باز!

۵- تولید کننده مهمه

سعی کنید کلاه ایمنی را از یک برند معروف و خوب تهیه کنید. درست است اینها پول اسمشان را میگیرند اما در عین حال کیفیت مناسبی هم دارند. کلاه ایمنی هایی با برند های پرت و دور از ذهن، کیفیت خوبی ندارند.

۶- وزن کلاه رو تست کن

سنگین بودن بیش از حد کلاه ایمنی موتور سیکلت میتواند در دراز مدت به گردن درد و درد ستون فقرات شما منجر شود. بنابراین حتما در نظر بگیرید که وزد کلاه ایمنی شما زیاد نباشد.

۷- کلاه فکدار، بدون فک، فک متحرک!

در سالهای اخیر سه نوع کلاه کاسکت از لحاظ مدل فک به بازار عرضه شده است. کلاه کاسکت بدون فک یا کلاه پیکی که بد ترین و بی اثر ترین نوع کلاه کاسکت موتور سیکلت میباشد. پیشنهاد میکنیم این نوع را تهیه ننمائید.

کلاه کاسکت فکدار یک گزینه نسبتا خوب و استاندارد برای شماست که از ورود ضربات ناشی از تصادف به فک شما جلوگیری میکند.

کلاه فک متجرک که همانطور که از اسمش پیداست فک آن بالا پایین میشود و کار شما را راحت میکند. گرچه قیمت آن به نسبت بقیه کلاه ایمنی ها بالاتر است اما ارزشش را دارد

 

همیشه سعی کنید فاکتور های فوق را در خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت در نظر بگیرید و این نکته را به امانت داشته باشید که سلامتی شما از هر چیزی در دنیا با ارزش تر است.پ

برای خرید انواع کلاه ایمنی موتور سیکلت از فروشگاه بزرگ بایکر شاپ اینجا کلیک کنید.